    From: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odstąpienie
    Date: Fri, 6 Jul 2012 23:42:25 +0100

    "NKAB -" <n...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:jt3ase$6mm$1@inews.gazeta.pl...
    > Masz jakiś dokument o odbiorze ich pracy?
    > Jak nie to ja wystąpiłbym o zwrot zaliczki w podwójnej wysokości.

    to podobno zaliczka a nie zadatek

    ZALICZKA
    po wykonaniu usługi zostaje wliczona w jej cenę,
    jeśli umowa zostaje rozwiązana za zgodą obu stron, to zwracają one sobie
    wzajemne świadczenia, w tym także zaliczkę,
    jeśli umowę rozwiąże strona biorąca zaliczkę, jest ona zobowiązana do zwrotu
    pobranej zaliczki.
    jeśli umowę rozwiąże strona dająca zaliczkę może ona domagać się jej zwrotu.

    ZADATEK
    jeśli umowa zostaje rozwiązana za zgodą obu stron, to zwracają one sobie
    wzajemne świadczenia, w tym także zadatek,
    jeśli umowa została wykonana prawidłowo, zadatek zostaje zaliczony w na poczet
    ceny,
    jeśli umowa nie została wykonana, z uwagi na rezygnację strony, która zadatek
    dała, zadatek przepada na rzecz biorącego zadatek,
    jeśli umowa nie została zrealizowana z przyczyn leżących po stronie biorącej
    zadatek, strona dająca zadatek może od umowy odstąpić i żądać zwrotu zadatku w
    podwójnej wysokości.

    za http://oknotest.pl/pl/zaliczka_czy_zadatek.php