    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odrzucenie spadku w imieniu małoletniego.
    Date: Wed, 03 Jul 2013 12:09:10 +0200
    <51d2fa16$0$1260$65785112@news.neostrada.pl> <kquu2o$fa7$4@dont-email.me>
    <kr0evg$76v$2@node1.news.atman.pl> <kr0f9c$7pd$1@node1.news.atman.pl>
    <kr0fp8$66p$1@node2.news.atman.pl> <kr0g7h$6ko$1@node2.news.atman.pl>
    <kr0heb$9ve$1@node1.news.atman.pl> <kr0id4$b03$1@node1.news.atman.pl>
    <kr0jjl$9rp$1@node2.news.atman.pl> <kr0jq8$a3e$1@node2.news.atman.pl>
    <kr0kqc$dmg$1@node1.news.atman.pl> <kr0lbj$e5f$1@node1.news.atman.pl>
    <kr0ni4$gqk$1@node1.news.atman.pl> <kr0ntq$h44$1@node1.news.atman.pl>
    <kr0p5b$ifa$1@node1.news.atman.pl> <kr0pnp$j3s$1@node1.news.atman.pl>
    <kr0qll$k5p$1@node1.news.atman.pl> <kr0qv8$hf1$1@node2.news.atman.pl>
    <kr0rr4$lfe$1@node1.news.atman.pl> <kr0s2n$ih0$1@node2.news.atman.pl>
    <kr0sg8$ir6$1@node2.news.atman.pl> <kr0sqr$j7u$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 03.07.2013 12:01, Liwiusz pisze:

    > Jest kilka opcji - ze sprzedaży spadku,z kredytu wziętego pod zastaw
    > spadku itp.

    Do tego nadal będzie potrzebna zgoda sądu.

    I ponawiam pytanie: jak tych rodziców ZMUSISZ (jako wierzyciel) do
    wzięcia kredytu "pod zastaw" (zwłaszcza jeśli np. nie mają zdolności
    kredytowej).

    > Jest jednak różnica między "wiódł spokojny żywot i niewiadomo, by miał
    > jakiekolwiek długi" od "pozadłużał się i na razie wiem o 70 tysiącach".

    Podobnie jak jest pewna różnica "miał pewne znane długi" a "nic nam nie
    wiadomo o jego długach ani w ogóle o jego finansach".

    > Jak ma zająć, to tyle co za znaczek. Teraz jest o tyle lepiej, że w
    > systemie Ognivo można zawczasu sprawdzić gdzie dłużnik ma konto, więc za
    > jednym zamachem można sprawdzić banki komercyjne i, co też ważne,
    > spółdzielcze - bo o ile banków komercyjnych jest kilkadziesiąt i od
    > biedy można było w ciemno wysyłać im zajęcia pocztą, o tyle banków
    > spółdzielczych jest około 600 i tam już było drożej.

    Hmm... Wszyscy komornicy mają do tego dostęp? To w sumie można wskazać
    "konto w którymś z polskich banków... nie pamiętam w którym" ;)