  • Data: 2013-07-03 15:58:14
    Temat: Re: Odrzucenie spadku w imieniu małoletniego.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    polokino wrote:

    > ----- Original Message ----- From: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    to wrzuc ten wniosek

    > Sprawa o stwierdzenie nabycia spadku,

    to juz cos.

    przedmiot sprawy - mieszkanie w
    > kamienicy z czystą hipoteką. Długi jeśli są to nieujawnione.

    nie.
    przedmiot sprawy: ustalenie w kot i w jakim stosunku procentowym
    dziedziczy majatek i dlugi zmarlego.

    > Tyle
    > informacje podane przez spadkobierców, którzy złożyli wniosek o
    > stwierdzenie nabycia spadku.

    wiecje jest na wniosku do sadu. narazie gdybamy.

    > Zmarły był osobą samotną, bez dzieci czy rodzeństwa, jego rodzice nie
    > żyli w momencie zgonu.

    che che, skad ja to znam.

    > Z ustawy przeszło na rodzeństwo rodziców zmarłego

    no prawie. z ustawy przeszlo na dziadkow zmarlego, ktorzy oczywiscie
    zapewne nie zyli a po nich na ich dzieci czyli rodzenstwo zmarlego.
    to tak gwoli formalnosci.

    >, w tym mojego
    > nieżyjącego w chwili zejścia spadkodawcy dziadka, którego jedyna siostra
    > była matką spadkodawcy.

    nie rozumiem? nie pomyliles to czegos, jak moglo z dziakd przejsc na
    matke spadkodawcy skoro ona nie zyje.

    jakies drzewo gdzie ty w tym jestes? i czy odziedziczyles z ustawy, czy
    dlatego, ze ktos odrzucil spadek?

> [...]
    > ojca spadkodawcy.

    > Styczeń 2010.

    > O sprawie moja matka , tak jak cała "moja" strona rodziny spadkodawcy
    > dowiedziała się w maju tego roku, po tym jak dostała przesyłkę od
    > siostry, na której adres sąd wysłał pismo do mojej matki z błędnym
    > imieniem (wpisane było imię mojej ciotki i nazwisko matki, (tak pewnie
    > ustalili sobie inicjatorzy wniosku w trakcie poszukiwania spadkobierców,
    > albo pomyłka pisarska, ale w dalszym ciągu wysłane na zły adres), ciotka
    > dostała pismo prawidłowo zaadresowane, ja dowiedziałem się w zeszłym

    Ale kiedy dowiedziales sie o smierci spadkodawcy i czy byles w kregu
    spadkobiercow ustawowych od poczatku, czy tez dziedziczysz spadek
    poniewaz ktos go odrzucil. Jesli tak to kiedy odrzucil i kiedy o tym
    odrzuceniu sie dowiedziales i gdzie jest ten dokument.

    > Jeśli chodzi o sprawę, to dalej trwa ustalanie kolejnych spadkobierców.
    > Moja strona rodziny odpuszcza i wszyscy pełnoletni spadek odrzucają -
    > moja matka, jej siostra i brat (on także w imieniu swojej
    > ubezwłasnowolnionej matki, czyli żony brata matki spadkodawcy) i moja
    > bezdzietna siostra.

    Ale sa juz konkrentne dokumenty odrzucaenia spadku czy tylko tak sobie
    gdybacie narazie?
    Bo mam podejrzenie, ze na gdybaniu sie skonczy, bo na odrzucenie spadku
    to bylo 6 miesiecy od dnia smierci, dowiedzenia sie o smierci lub
    zostania spadkobierca.
    A mi sie cos wydaje, ze czerwiec 2010 juz minal.

    Z "mojej" strony rodziny na placu boju zostanę ja,
> [...]
    > małoletniego. Plus moja kuzynka, jeśli spadku nie odrzuci lub jej dwójka
    > niepełnoletnich dzieci jeśli odrzuci. Druga strona rodziny, ta od ojca
    > spadkodawcy nie odpuszcza i jest już chyba z dziesięciu kandydatów do
    > tego mieszkania w kamienicy, a z tego co się dowiedziałem będzie więcej.
    > Ja uzyskałem tytuł wczoraj, 2 lipca 2013, kiedy moja matka złożyła u
    > notariusza oświadczenie o odrzuceniu spadku, w którym była informacja
    > kiedy ona z kolei dowiedziała się o sprawie spadkowej i informacja o
    > dalszych spadkobiercach, czyli o mnie i mojej siostrze.

    Mam wrazenie, ze notariusz troche pokpil sprawe, bo nie jest istotne
    kiedy matka dowiedziala sie o sprawie spadkowej tylko kiedy zostala
    spadkobiercą. Moge racji nie miec, ale sad wam moze te odrzucenie spadku
    posłać do diabla.
    Twoj termin, o ile odrzucenie spadku przez matke zostanie przed sad
    uznane faktycznie biegnie od 2 lipca 2013 roku.

    Ja bym dzieci nie ciagal, tylko przyjal spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza i zobaczyl czy sad zdecyduje o sporzadzeniu inwentarza.
    i tak cie druga polowa rodziny wysle do diabla, ze sie na spadek
    łakomisz zamiast go odrzucic zeby oni dostali wiecej. Tlumaczenie, im
    zawilosci dziedziczenia przez niepelnoletnie dzieci jest bez sensu. I
    tak beda wiedziec lepiej.