  • Data: 2023-09-11 21:41:29
    Temat: Re: Odrzucenie spadku przez dziecko poczęte po śmierci rodzica
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.09.2023 o 21:04, J.F pisze:

    > Ta, odrzucic najprosciej, potem za dzieci, za wnuki, za poczęte ?

    To faktycznie może być długi proces.

    > Rozsądek nakazuje jednak sie dowiedziec ile jest tego spadku, i ile
    > zadłuzenia. Wydawałoby się, ze "z dobrodziejstwem inwentarza"
    > zabezpiecza spadkobiorce, a tu nie - są kruczki.

    Tylko ustalenie tego wcale proste w praktyce może nie być. Ani ustalenie
    długów, ani składników majątkowych. Pomimo informatyzacji wielu danych
    nikt nie zagwarantuje, że to wszystkie dane. Są jeszcze wpisy w księgach
    wieczystych, co to nie mają PESEL.

    > No ale co ustali, skoro sąd sprawy nie zamknął?
    > Sie zamknie, to sie bank poinformuje. Albo i nie :-)

    Jak są długi, to nikt może nie być zainteresowany ustalaniem
    czegokolwiek poza wierzycielami.

    > W sumie to wystarczy ze jeden zezna, i wcale nie musi wyjezdzać.

    To go wezwą.

    > Majątek?

    Stroną?

    > A jak którys zezna, ze mówiło sie o jeszcze jednym dziecku ? :-)
    > I mozna nawet podrzucac kandydatów - zrobią badania genetyczne,
    > odrzucą ... a czas płynie :-)

    Dokładnie.

    --
    (~) Robert Tomasik