eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdrębna własność mieszkania i rachunek za docieplenie budynku › Re: Odrębna własność mieszkania i rachunek za docieplenie budynku
    From: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odrębna własność mieszkania i rachunek za docieplenie budynku
    Date: Sun, 13 Jan 2008 13:42:48 +0100

    > O rzeczywistym stanie rzeczy może nas poinformować
    > LukaszS, o ile oczywiście zechce.

    Ależ proszę:

    Mieszkanie przez wiele lat miał status własnościowego spółdzielczego. Jest to
    bolk, nie ma żadnej wspólnoty. Całością zarządza spółdzielnia. Kilka iesięcy
    temu własność została przekwalifikowana na hipoteczną ze względu na chęć wzięcia
    kredytu (pieniędzy juz nie ma, bo poszły na remont mieszkania). Bynajmniej nie z
    powodu ostatniej zmiany ustawy o spółdzielniach, która bardziej dotyczyła
    "wykupienia za złotówkę" mieszkań spółdzielczych niewłasnościowych.

    Jeszcze sprawdzę, ale wydaje mi się, że pani X nie wypisała się ze spółdzielni i
    pewnie nadal płaci składkę remontową.

    Mam po prostu wątpiwości nt spłaty przez panią X kredytu (jeśli taki istnieje),
    który został zaciągnięty jeszcze zanim mieszkanie nie było odrębną własnością.
    Ale chyba zaczynam rozumieć: jeśli np. małżonkowie wezmą kredyt a następnie
    rozwód, to nadal musza wspólnie ten kredyt spłacać.

    Natomiast jeśli spółdzielnia nie wzięła kredytu na ten remont, tylko pokryła go
    z jakichś odłożonych pieniędzy swoich członków, to wydaje mi się, że żądanie
    zwrotu tych pieniędzy post-factum jest bezprawne.