eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdrębna własność mieszkania i rachunek za docieplenie budynku › Re: Odrębna własność mieszkania i rachunek za docieplenie budynku
  • Data: 2008-01-13 17:35:05
    Temat: Re: Odrębna własność mieszkania i rachunek za docieplenie budynku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Kasia wrote:

    > Mimo niepełnych informacji wydaje się, że status
    > pani X jest jasny: domniemywam, że starsza osoba,
    > zawierająca ze *spółdzielnią* umowę ustanowienia
    > odrębnej własności mieszkania wraz z umową
    > przeniesienia własności (czynność zwana popularnie
    > przekształceniem mieszkania na własność hipoteczną
    > lub wykupem mieszkania) *cztery* miesiące temu
    > (zapewne zdopipngowana zmianą ustawy o spółdzielniach
    > mieszkaniowych) *była członkiem* tej spółdzielni.

    No była, ale być przestała.
    Uchwały spółdzielni pozostają w spółdzielni.

    > Po drugie:
    > Nie sądzę, aby natychmiast po uzyskaniu własności
    > lokalu wypisała się ze spółdzielni, a zatem sądzę,
    > że nadal jest jej członkiem.

    jak może być członkiem spółdzielni, skoro nie ma w tej spółdzielni
    żadnego mieszkania.

    > Po czwarte:
    > Śmiem twierdzić, że Pani X nie należy wspólnoty
    > mieszkaniowej. Świadczy o tym uwaga poczyniona przez
    > LukaszS, przeciwstawiająca sytuację pani X jego własnej
    > (cyt.):
    > "Bo np. u mnie we wspólnocie takie decyzje podejmuje się
    > przez głosowanie, a tutaj starsza pani nie miała żadnego
    > prawa głosu."

    bo jak byłą podejmowana uchwała to mieszkanie nie było jeszcze
    hipoteczne bo nie było wykupione, więc nie było wspólnoty.
    Teraz już jest.

    > Poza tym przy tzw. "wykupie" mieszkań od spółdzielni
    > mieszkaniowych nie ma zastosowania "z automatu" ustawa
    > o własności lokali, za wyjątkiem szczególnych sytuacji
    > ujętych w Art.Art. 24(1) i 26 ust.1 znowelizowanej
    > ustawy o SM (patrz Art. 27 ust. 3 tejże ustawy).
    > Zatem sam fakt "wykupienia" mieszkania od spółdzielni
    > nie sprawia, że właściciel jest członkiem wspólnoty.

    ????
    wspólnota powstaje z automatu.