    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialnosc za wpis na forum
    Date: Mon, 16 Nov 2009 08:12:05 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 16 Nov 2009 08:08:05 +0100, Bartosz napisał(a):

    > To dlaczego:
    > -zamknięto autorów (a nie użytkowników) serwisu OdSiebie? (umożliwiał
    > hosting plików)

    Nie wiem, uważam, że to błąd akurat. Zwłaszcza jeśli zaprzęgnięto do tego
    organy ścigania.

    > -ktoś pozwał (i wygrał) NK za nieusunięcie obraźliwych/kłamliwych
    danych.

    Z tego co wiem działał właśnie na warunkach art. 14 ust. 1 UoŚUdE. Nie
    odpowiadali jednak za rozpowszechnienie lecz za swój czyn (i nie karnie,
    lecz cywilnie).

    > Więc zdaje się, że mówisz o teorii, bo w praktyce pozywani są
    > właściciele forów.

    Nie, w praktyce odpowiada autor.
    To, o czym mówisz to wierzchołek góry lodowej. O przypadkach, kiedy
    odpowiedzialność poniósł autor nawet nie słyszymy.

    > "Nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto
    > udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania
    > danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub
    > związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego
    > zawiadomienia *lub uzyskania wiarygodnej wiadomości* o bezprawnym
    > charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie
    > uniemożliwi dostęp do tych danych."
    >
    > Więc jak nie usunie, naraża się na zarzut że dostał "wiarygodną
    > wiadomość", a nie usunął.

    Po pierwsze musi tę wiadomość otrzymać. Po drugie musi ona być
    wiarygodna. Po trzecie dane muszą być bezprawne.
    Do postawienia tezy "ścigają administratorów" jest dość daleko.

    > No zdaje się, tak robiła tez NK?
    > I konkretnie - na jakiego rodzaju urzędowe pisma reagujesz? Wyroki sądu?
    > Czy coś jeszcze?

    Nie reaguję na:
    - próby wpłynięcia na usunięcie z forum krytyki, dość często różni
    przedsiębiorcy mają zastrzeżenia, że ktoś dzieli się swoim zdaniem na ich
    temat (ale jeśli tam są bluzgi, to usuwam -- często same bluzgi tylko),
    - próby wyciągnięcia danych użytkowników, choćby adresu IP,
    - żądania usunięcia nazwiska osoby, która kiedyś zrobiła coś złego,
    zostało to opisane, a po latach uważa, że zaczyna nowe życie i nie chce,
    by jego nazwisko było tam wymienione.

    reaguję na:
    - wszelkie wezwania od organów do podania danych użytkowników,
    - żądania usunięcia bluzgów,
    - prośby od zainteresowanych autorów, którzy chcieliby usunąć coś, co oni
    sami napisali i im np. wstyd,
    - sprostowania, polemiki

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd