    From: "dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność członków zarządu spółki zoo
    Date: Tue, 21 Jun 2005 16:49:16 +0200

    > 1-jak mogę dochodzić egzekucji przeciwko zarządowi

    Musisz skierowac pozew przeciwko czlonkom zarzadu. W trakcie procesu musisz
    udowodnic 1) istnienie wierzytelnosci /to juz masz-wyrok/, 2) bezskuteczna
    egzekucje /postanowienie o umorzeniu postepowania egzekucyjnego p-ko spolce,
    lub w inny sposob udowodnic ze spolka nie ma majatku /np. w drodze
    postepowania o wyjawie nie majatku/ 3) wykazac ze czlonkowie zarzadu byli
    nalezycie ustanowieni i wpisani do rejestru /odpis z rejestru sadowego z
    okresu w ktorym powstala wierzytelnosc stwierdzona wyrokiem/

    Jezeli wykazesz te okolicznosci a czlonkowie zarzadu nie wykaza przeslanek
    egzoneracyjnych to sad zasadzi od nich kwote jaka winna jest ci spolka. Z
    tym wyrokiem mozesz wsczac egzekucje przeciwko czlonkom zarzadu.

    > 2-kiedy nastąpi przedawnienie wobec członków zarządu

    Hm. Tutaj zdaje sie sa rozbieznosci w pogladach. Mysle ze mozna przyjac
    ogolny termin 10 letni ale nie jestem pewien. Moze ktos inny wyrazi poglad.

    Dan