  • 1. Data: 2005-06-21 12:58:37
    Temat: Odpowiedzialność członków zarządu spółki zoo
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Mam wyrok prawomocny przeciwko spółce z oo. która nie istnieje .
    1-jak mogę dochodzić egzekucji przeciwko zarządowi
    2-kiedy nastąpi przedawnienie wobec członków zarządu

    --
    Opix

  • 2. Data: 2005-06-21 14:49:16
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > 1-jak mogę dochodzić egzekucji przeciwko zarządowi

    Musisz skierowac pozew przeciwko czlonkom zarzadu. W trakcie procesu musisz
    udowodnic 1) istnienie wierzytelnosci /to juz masz-wyrok/, 2) bezskuteczna
    egzekucje /postanowienie o umorzeniu postepowania egzekucyjnego p-ko spolce,
    lub w inny sposob udowodnic ze spolka nie ma majatku /np. w drodze
    postepowania o wyjawie nie majatku/ 3) wykazac ze czlonkowie zarzadu byli
    nalezycie ustanowieni i wpisani do rejestru /odpis z rejestru sadowego z
    okresu w ktorym powstala wierzytelnosc stwierdzona wyrokiem/

    Jezeli wykazesz te okolicznosci a czlonkowie zarzadu nie wykaza przeslanek
    egzoneracyjnych to sad zasadzi od nich kwote jaka winna jest ci spolka. Z
    tym wyrokiem mozesz wsczac egzekucje przeciwko czlonkom zarzadu.

    > 2-kiedy nastąpi przedawnienie wobec członków zarządu

    Hm. Tutaj zdaje sie sa rozbieznosci w pogladach. Mysle ze mozna przyjac
    ogolny termin 10 letni ale nie jestem pewien. Moze ktos inny wyrazi poglad.

    Dan

  • 3. Data: 2005-06-21 15:01:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    dan napisał(a):

    > Jezeli wykazesz te okolicznosci a czlonkowie zarzadu nie wykaza przeslanek
    > egzoneracyjnych to sad zasadzi od nich kwote jaka winna jest ci spolka. Z
    > tym wyrokiem mozesz wsczac egzekucje przeciwko czlonkom zarzadu.

    Jako, że kodeks handlowy (jeszcze) przerabiałem w praktyce już dość
    dawno, to chciałbym sie spytać, czy literki "z o.o." już nic nie znaczą?

    M.

  • 4. Data: 2005-06-21 15:16:16
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Jako, że kodeks handlowy (jeszcze) przerabiałem w praktyce już dość dawno,
    > to chciałbym sie spytać, czy literki "z o.o." już nic nie znaczą?

    Znaczy. Wspolnicy nie odpowiadaja za zobowiazania spolki. Znaczy tez art.
    299ksh, traktujacy o subsydiarnej odpowiedzialnosci czlonkow zarzadu spolki
    z o.o. za jej zobowiazania.

    Dan

  • 5. Data: 2005-06-21 19:00:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "opix" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam wyrok prawomocny przeciwko spółce z oo. która nie istnieje .

    Co to znaczy "nie istnieje"? Nie istniała nigdy - no to zawiadomienie o
    oszustwie i ściganie karne. Została zlikwidowana - no to zgodnie z ksh
    należało te wierzytelności w odpowiedni sposób w odpowiednim terminie
    zgłosić.

  • 6. Data: 2005-06-21 21:01:20
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    spolki
    > z o.o. za jej zobowiazania.
    >
    > dzięki ,mam wszystkie wymagane papiery łącznie z pismem komorniczym
    o nieściągalności i kwotami wierzytelności ,wypis z rejestru bo nie
    zanotowali się w KRS
    oraz dwa wyroki sadowe

    --
    Opix

  • 7. Data: 2005-06-21 21:32:54
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > ,wypis z rejestru bo nie
    > zanotowali się w KRS
    > oraz dwa wyroki sadowe

    Nie bardzo rozumiem tego ze "nie zanotowali sie w KRS". Czy to oznacza ze
    zarzad nie byl wpisany do rejestru w ogole? Bo jesli tak to moze byc
    problem. Dla zastosowania tej odpowiedzialnosci konieczne sa dwie przeslanki
    dot. nalezytego ustanowienia zarzadu 1) materialna - uchwala o powolaniu do
    zarzadu 2) formalna - wpis zarzadu do rejestru. Przy braku ktorejkolwiek z
    nich wynik procesu staje sie niepewny. Ale moze ja Cie zle zrozumialem.

    Dan.

  • 8. Data: 2005-06-21 22:22:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    dan napisał(a):

> [...]
    > nich wynik procesu staje sie niepewny. Ale moze ja Cie zle zrozumialem.

    wpis do RHB. Przed obowiązywaniem KSR. Może być?
    ;-)

    M.