  • Data: 2003-09-17 11:18:40
    Temat: Re: Odpowiedzialno?? dziecka za d?ugi rodzica
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kuba RPM <K...@a...waw.pl> wrote:
    > witam,
    > jak wygl?da sprawa odpowiedzialno?ci dziecka (21 lat) za d?ugi rodzica
    > powsta?e podczas niepe?noletno?ci syna/c?rki oraz po jej osi?gni?ciu? Czy
    > trzeba co? spisa?, aby odpowiedzialno?? t? wy??czy??
    jeśli chodzi o spadek to bodajże spadkobiercy mogą spłacać ewentualne
    długi lub odmówić tej spłaty. nie wiem czy wtedy wierzyciel nie miałby
    prawa do odebrania długu z wartości spadku. najprawdopodobniej tak by
    było.

    w przypadku długów rodzica, z którym nie wiąże dziecko żadna umowa
    przechodzenia długu na rodzinę nie ma.

    przy czym nigdy nie zagłębiałem tego problemu.. a to co napisałem opiera
    się na wiedzy z gazety prawwnej sprzed około 6-8 lat. wątpie jednak by
    coś takiego się zmieniło.

    oczywiście jeśli wierzycielem jest mafia ;-) to oni mogą mieć inne
    pojęcie w tym temacie..

    swoją drogą gdzieś miałem test na umiejętność przeżycia i tam jedno z
    pytań to była sytuacja z bukmacherem ścigającym za długi zrobione przez
    brata. tyle, że test był zrobiony przez amerykanina.. z tego co wiem u
    nich też nie istnieje przechodzenie długów na rodzinę.

    co zresztą byłoby idiotyczne.
    możliwe jest jednak, że można dług ściągać z ewentualnych pieniędzy
    przekazywanych przez rodzica dzieciom.

    Artur Górniak