eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZmuszanie uczniow do sprzatania szkoly po lekcjach › Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Zmuszanie uczniow do sprzatania szkoly po lekcjach
  • Data: 2004-10-27 08:06:02
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Zmuszanie uczniow do sprzatania szkoly po lekcjach
    Od: "Hajenus" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman G. <r...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Ale zdecydowała o tym RP w drodze głosowania.
    >
    > RG

    No własnie, zdecydowała RP taki _paragraf 22_, najwyższy czas aby silne
    przekonanie, że proces kształcenia i wychowania młodzieży szkolnej przez
    państwo zostało zastąpione przez niezbywalne i naturalne prawo rodziców.
    Autonomia i samorządnosc rady pedagogicznej to przeżytek w dobie
    uspołeczniania oswiaty.
    Skoro tak czesto powołujesz sie na ustawy, to moze warto rowniez wspomniec o
    zapisach w Konstytucji, mowiących o _prawie rodziców do wychowywania dzieci
    zgodnie z wlasnymi przekonaniami, w tym do wychowania religijnego i
    moralnego_.
    Ja wiem,ze nie po drodze jest skostniałym strukturom oswiatowym i nauczycielom
    coraz wieksza świadomosć rodziców. Nawet postawiłabym teze,ze dla niektorych
    nauczycieli: najlepsza szkoła to taka bez rodzicow i bez dzieci.
    _Prawa rodzicow _sprowadzają sie głownie do swiadczenia roznych usług i
    swiadczen materialnych na rzecz szkoły. Mentalnośc wielu dyrektorów i
    nauczycieli,niestety zmienia sie jeszcze wolniej niz zmiany w prawie
    oswiatowym, stad ta niechec do wspołpracy z rodzicami.

    Hajenus