    From: "Gacek" <G...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Alimenty
    Date: Wed, 25 Sep 2002 01:21:03 +0200

    "Grandson" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    news:MPG.17fae62a9a015fa59896da@news.onet.pl...
    > In article <am94fe$ftm$1@absinth.dialog.net.pl>, d...@w...pl says...
    > poniewaz jestem w podobnej sytuacji, jak przedpiszca, chcialbym
    > wiedziec, czy sad jest w miare obiektywny, czy tez raczej interpretuje
    > wszystko na korzysc matki?
    > mam zarobki powyzej sredniej a matka wniosla o horrendalne 2000. ja chce
    > 500 zl do reki plus wszelkie koszty dodatkowe, ubrania, szkola, nauka
    > jezyka itp. chodzi o to, ze chcialbym je pokrywac osobiscie, tzn. zabrac
    > do sklepu i kupic ciuch, aby nie mogla dziecku wmawiac, ze tata nic nie
    > daje, i aby moc dluzej byc z dzieciakem.
> [...]
    Jesli chodzi o to co ja mysle (bo niestety profesjonalista nie jestem)....
    to szanse sa b. duze. O ile nie ma zadnych przeciwskazan tzn. w ten sposob
    nie mialbys zlego wplywu na dziecko albo stawialo by to zlym swietle matke
    dziecka (itp. itd. - nie mam za bardzo pomyslu na to co to moglo by byc) to
    alimentacja to obowiazek dostarczenia srodkow utrzymania. Z reguly to
    oczywiscie pieniadze, ale z tego co wiem moze to np. byc zywnosc, odziez,
    pomoce naukowe itp. Przy czym za pewne okreslona zostanie kwota jaka
    minimalnie powinienes na to przeznaczyc (i pewnie posiadac rachunki).
    Byc moze jest to KRiO Art. 135 § 2
    Art. 135. § 1. Zakres świadczeń alimentacyjnych zależy od usprawiedliwionych
    potrzeb uprawnionego oraz od zarobkowych i majątkowych możliwości
    zobowiązanego.
    § 2. Wykonanie obowiązku alimentacyjnego względem dziecka, które nie jest
    jeszcze w stanie utrzymać się samodzielnie, może polegać także, w całości
    lub w części, na osobistych staraniach o jego utrzymanie lub wychowanie.

    Dwa tysiace wydaje sie bez spora kwota i zakladam, ze dziecko ma zamiar
    uczestniczyc w dodatkowych (platnych) kursach zajeciach takich jak np.
    angielski. Kwota faktycznie wydaje sie byc duzo za duza - mysle ze masz
    szanse na te 500zl + jakas ustalona kwote ktora ty wydasz miesiecznie na
    dziecko.

    Pomysl wydaje mi sie dobry, powodzenia.

    G.