    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa zapłaty za fakturę VAT - co robić ?
    Date: Thu, 22 Nov 2007 07:58:03 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 19:45:51 +0100, Jacek napisał(a):

    > Właśnie, ale jak to udowodnić ? Na fakturze były również materiały
    > eksploatacyjne, po których na pewno nie będzie już śladu.

    Udowadniać wszelkimi możliwymi sposobami (np. świadkowie, którzy
    potwierdzą, że wydali towar i będą mogli rozpoznać tego komu wydali,
    spisane procedury obsługi klienta, z których jasno wynika, że klient nie
    mógł otrzymać faktury jeśli wcześniej nie otrzymał towaru, inne). Jeśli to
    nie pomoże, to potraktować stratę jako koszt lekcji, że nigdy nie wydaje
    się towaru z odroczoną płatnością bez dokumentu WZ (dokument ten może mieć
    postać dopisku na fakturze: "wyżej wyszczególnione towary odebrałem"
    podpisywanego drugim podpisem oprócz potwierdzenia odbioru faktury).
    Nawiasem mówiąc czy klient kwestionuje tylko otrzymanie towaru czy także
    otrzymanie faktur?