  • Data: 2007-12-13 10:47:42
    Temat: Re: Odmowa sprzedaży towaru
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 13 Dec 2007 00:35:20 +0100, Maciej Ananicz napisał(a):

    > Czy sprzedawca może odmówić sprzedaży towaru? Znajomemu w sklepie
    > harcerskim ekspedientka nie chciała sprzedać krzyża harcerskiego, bo nie
    > miał przy sobie legitymacji harcerskiej. O ile wiem, nie było nigdzie
    > żadnej informacji o takim wymaganiu.

    Spotkałem się już kiedyś z podobnymi opiniami, mnie samemu nigdy nie kazano
    jednak pokazywać "uprawnień" ;)

    Jak się do tego ma prawo nie wiem, ale ogólna idea tego typu ograniczenia
    jest taka, że noszenie krzyża harcerskiego oznacza przynależność do
    organizacji. A bywa, że ludzie robią sobie z niego różne ozdoby, tudzież
    "dla bajeru" noszą np. na plecaku.

    Pozwolę sobie na nieco wyolbrzymioną analogię: krzyża Virtuti Militari też
    normalnie nie dostaniesz. A na nim nota bene wzorowany jest krzyż harcerski
    :)
    Ogółem więc chodzi o to, żeby chronić to co dla harcerzy jest symbolem
    szczególnym i osobiście to w ogóle bym wycofał go z handlu, tak aby był
    dostępny np. tylko w hufcach.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net