eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdmowa potwierdzenia przyjęcia / odrzucenia pisma przez firmę / jej pracownikaRe: Odmowa potwierdzenia przyjęcia / odrzucenia pisma przez firmę / jej pracownika
    From: "TomekD" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa potwierdzenia przyjęcia / odrzucenia pisma przez firmę / jej
    pracownika
    Date: Sat, 28 Jul 2007 23:28:25 +0200

    "Olgierd" <n...@o...com> wrote in message
    news:f8ga23$jh$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ma obowiązku przyjęcia. Co nie zmienia faktu, że takie nieprzyjęcie
    > nic nie zmienia - skutek jest taki jakby przyjął (art. 61 par. 1 kc).

    > Art. 97 kc. Ale w tym przypadku nie ma znaczenia: po pierwsze mowa jest o
    > czynnościach prawnych (nie zaś oświadczeniach woli), po drugie Twoją
    > sprawę załatwia art. 61 par. 1 kc.

    Olgierd,
    Dzięki za odpowiedź i 'sznurki'.

    Patrząc na wątek trochę obawiam się że odkopałem stary spór o skuteczność
    doręcznia listu - nawet poleconego za zwrotnym poświadczniem odbioru - no bo co
    w nim było ?
    Jednak miałem okazję się przekonać że samo podpracie się konkretnymi artykułami
    KC magicznie ułatwia załatwienie spraw pozornie niezałatwialnych, może nie
    trzeba będzie słać listów...

    pozdrawiam,
    TomekD