eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdmowa potwierdzenia przyjęcia / odrzucenia pisma przez firmę / jej pracownikaRe: Odmowa potwierdzenia przyjęcia / odrzucenia pisma przez firmę / jej pracownika
  • Data: 2007-07-28 21:28:25
    Temat: Re: Odmowa potwierdzenia przyjęcia / odrzucenia pisma przez firmę / jej pracownika
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Olgierd" <n...@o...com> wrote in message
    news:f8ga23$jh$1@inews.gazeta.pl...
    > Dnia Sat, 28 Jul 2007 20:57:51 +0200, TomekD napisał(a):
    >
    >> Czy obowiązek przyjęcia pisma przez Firmę / jej pracownika jest w
    >> jakikolwiek sposób unormowane prawnie ?
    >
    > Nie ma obowiązku przyjęcia. Co nie zmienia faktu, że takie nieprzyjęcie
    > nic nie zmienia - skutek jest taki jakby przyjął (art. 61 par. 1 kc).
    >
    >> O ile pamiętam istniał jakiś
    >> przepis KC mówiący że osoba znajdująca się w siedzibie/ miejscu
    >> prowadzenia działalności Firmy jest władna do jej reprezentacji czy
    >> jakoś tak (to do przypadku #1), nie mogę jednak teraz tego się doszukać.
    >
    > Art. 97 kc. Ale w tym przypadku nie ma znaczenia: po pierwsze mowa jest o
    > czynnościach prawnych (nie zaś oświadczeniach woli), po drugie Twoją
    > sprawę załatwia art. 61 par. 1 kc.
    >

    Olgierd,
    Dzięki za odpowiedź i 'sznurki'.

    Patrząc na wątek trochę obawiam się że odkopałem stary spór o skuteczność
    doręcznia listu - nawet poleconego za zwrotnym poświadczniem odbioru - no bo co
    w nim było ?
    Jednak miałem okazję się przekonać że samo podpracie się konkretnymi artykułami
    KC magicznie ułatwia załatwienie spraw pozornie niezałatwialnych, może nie
    trzeba będzie słać listów...

    pozdrawiam,
    TomekD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1