  • Data: 2020-04-09 11:10:50
    Temat: Re: Odległosc pola od drogi
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09 Apr 2020 08:59:32 GMT, Budzik napisał(a):

    > w odległosci około 2-3 metrów w miejscu
    > gdzie przejezdza pewnie połowa ruchu ciezarowego w około Poznania
    > uprawiane sa wszelkie rodzaju szczypiorki, koperki etc i wydaje mi sie to
    > dziwne nieekologiczne.

    Niedawno przeczytałem coś takiego, co przeczy zdrowemu rozsądkowi:
    https://www.pb.pl/miod-z-miasta-zdrowszy-niz-ze-wsi-
    857214

    Wprawdzie rzecz dotyczy miodu, a nie roślin, ale coś może być na rzeczy.

    "Miód z pasieki na dachu hotelu Regent oraz z pasieki Deutsche Banku
    przebadałem bardzo dokładnie w różnych kierunkach, również pod kątem
    obecności metali ciężkich czy pestycydów. Mogę wszystkich uspokoić, że jest
    on bardzo czysty -- mówi Maciej Bartoń ze Stowarzyszenia Polska Ekologia,
    kierujący laboratorium UO-Technologia.

    W wielu przypadkach okazało się również, że miód z Warszawy może być mniej
    zanieczyszczony niż pochodzący od pszczół z terenów wiejskich. Wszystko
    przez to, że pola uprawne w znacznym stopniu są skażone przez środki
    ochrony roślin, nieobecne na taką skalę w zieleni miejskiej.

    -- Gdy zobaczyłem wyniki tych badań, byłem początkowo zaskoczony, bo
    spodziewałem się wyższych niż zwykle w miodach stężeń np. ołowiu czy rtęci.
    Tak jednak nie było -- przyznawał pszczelarz Marek Barzyk, obsługujący
    pasieki w hotelu i banku."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/