    From: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Date: Sat, 19 Mar 2011 14:48:25 +0100

    Tomasz Pyra wrote:

    > A firma Microsoft nie jest tu żadną stroną tego zakupu i nie ma nic do
    > gadania w tej kwestii,

    Firma Microsoft ma tutaj bardzo dużo do gadania, gdyż jest właścicielem praw
    autorskich i majątkowych.

    Ty i sprzedawca macie tutaj tyle do gadania, na ile wam zezwala stosowna
    licencja udzielona przez ww. firmę.

    > żadne jej wymysły zamieszczone czy to na ich
    > stronie internetowej, czy to w jakimś pliku na dysku nie mają żadnego
    > znaczenia - posiada jedynie pewne prawa wynikające z ustawy o prawie
    > autorskim i to wszystko.

    Licencjonowanie oprogramowania należy do tych właśnie praw gwarantowanych
    ustawą.

    > Takie już mamy prawo że żeby czegokolwiek od kogokolwiek wymagać
    > trzeba mu to przedstawić, napisane po Polsku i dostać pod tym jego
    > podpis.

    Ale to ty się domagasz, od właścicela praw autorskich i majątkowych, praw do
    których cię twoje widzimisię nie upoważnia. Jeśli uważasz, że masz jakieś
    podstawy roszczenia sobie praw do oprogramowania firmy Microsoft, to smaruj
    śmiało pismo do Redmond.

    > I zupełnie czym innym jest wytwarzanie i sprzedawanie kopii produktu,
    > a czym innym sprzedaż produktu oryginalnego,

    Oprogramowanie nie jest ci sprzedawane, jest licencjonowane.

    Licencje na "pełne wersje" Windows nigdy nie były rozdawane za darmo.

    Nic ci się od nikogo nie należy.

    (poza naprawieniem szkody przez sprzedawcę, jeśli nie dostarczył tego co na
    fakturze).

    > niezależnie od tego że
    > M$, czy stada "pożytecznych idiotów" twierdzą inaczej.

    Nie zachowuj się jak Buzdygan.