  • Data: 2008-12-15 00:43:46
    Temat: Re: Ochrona praw autorskich raz jeszcze
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14.12.2008 Jan Bartnik <b...@g...com> napisał/a:
    > Tego przykładu akurat nie rozumiem. Czemu jeden zestaw poleceń wydanych
    > procesorowi ma być traktowany jako program komputerowy a inny nie? Jaka to
    > różnica czy odpalamy grę na PSP czy mp3 na przenośnym odtwarzaczu? Albo jak

    Ta cała dyskusja jest o tyle bez sensu, ze wszyscy wiedza o co chodzi a
    pastwia się nad swoimi oponentami operując takim a nie innym poziomem
    abstrakcji :) Z ręką na sercu, masz problemy z rozróznieniem co w
    konkretnej sytuacji jest danymi a co jest programem te dane
    przetwarzającym? :) Oczywiście program może pełnić funkcje danych. Pardom,
    ale absurdem jest praktyczne dopatrywanie się istnienia programu we
    wszystkim co się rusza, bo... programy są praktycznie wszędzie. Przy
    takiej rozszerzonej definicji osoba winna uprowadzenia, powinna też
    odpowiadać za kradzież oprogramowania. Albo popatrz:

    Stefan, Twój dobry znajomy, posiadał wraz z rodzicami ogródek działkowy o
    powierzchni 30m2. Ów Stefan, w dowód sympatii podarował Ci pewnej
    niedzieli róże. Zasadzona 4 lata wcześniej przez jego ojca była chluba ich
    małego ogródka. Ojciec, gdy się o tym dowiedział, wkurzył się niemożebnie
    po czym złożył zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa aby
    oskarżyć Cię z wymienionych wczesniej art. Co gorsza, róża nie tylko
    zawierała kod DNA (program) ale też jego liczne kopie. Na poczatku nie
    wydawało się to bardzo groźne, ale gdy woda zatęchła i wylałeś ją do zlewu
    popełniłeś kolejne przestępstwo dopuszczając się nielegalnego
    rozpowszechniania.

    --
    Marcin