    From: "Steel" <d...@K...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ocenianie uczniów
    Date: Thu, 10 Jan 2008 10:52:18 +0100

    > Otóż to, otóż to. Zasadnicza relacja powinna istnieć między _uczniem_
    > a nauczycielem, nie zaś między _uczniami_a nauczycielem. Relacja taka
    > powinna mieć cechy zindywidualizowane.

    taaa jeden, co sie nie uczy wcale, za cos dostanie piatke a inny, co uczy
    sie systematycznie, nic?
    to sie nazywa sprawiedliwosc.
    Kryteria powinny byc dla wszystkich takie same.
    Wiadomo ze nie kazdy jest tak samo zdolny i po to sa oceny by to
    zroznicowac.
    To jest sprawiedliwe jesli do wszystkich przyklada sie taka sama miare.
    A indywidualizowanie to nic innego jak faworyzowanie jednych czy spychanie
    na dalszy plan innych.
    Niestety tak widze indywidualizowanie.

    > Do tego ogólnie bardzo niska jakość kadry pedagogicznej, co jest
    > oczywistym efektem wieloletniej negatywnej selekcji do tego zawodu.

    no walsnie... to juz inna sprawa.
    Ostatnio wlos mi sie na glowie zjerzyl jak przegladnalem ksiazki (w ktorych
    roi sie od bledow) od chrzesniaczki zony i kilka jej klasowek ktore do domu
    przyniosla...
    wg pewnej pani 15=5*3 to nie to samo co 15=3*5 !!
    No masakra...

    Steel