  • Data: 2008-03-13 08:33:03
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Mar 2008, Tristan wrote:

    > (autor Andrzej Lawa
    [...]
    > Tak? Oprogramowanie zużywa Ci się w miarę działania i musisz dostarczać
    > ciągle nowe? To ciekawe.... Na ile dni wystarcza Ci taki Windows XP OEM

    Na grupie .prawo pytasz jak rozumiem PRAWNIE?
    No to się zając nie śmiej.
    Bo polski ustawodawca zapisał w ustawie niebezpieczną bombę zegarową,
    którą mogą kiedyś zechcieć wykorzystać dostawcy "niesprzedawalnych
    licencji", ostatnio ktoś Cisco bodaj wymieniał. Zajrzyj do art.66 PA

    > czym badasz zużycie się? Masz jakiś wskaźnik ,,zostało 10% systemu,
    > doładuj''?

    Obawiam się że ten wskaźnik jest w popularnym użyciu i nazywa się
    "kalendarz".

    > No to o tym rozmawiamy. Jest wbudowany, chcesz swój, musisz pogodzić się
    > z tym, że tamten i tak był i i tak za niego zapłaciłeś.

    Dla jasności: a kto to podważał? Andrzej?
    Ja też nie mam zamiaru płacić za zasilacz, skoro mam dwa Tagany :P
    Narzekam na wybór (obudów) i tyle, na to że sprzedawcy często tak to
    przedstawiają, a nie na to że zasilacz jest immanentną częścią obudowy.
    I też mam pretensje, jak mam "cena 150 zł" i nie napisali "z zasilaczem",
    bo oczywistym jest że to (na ogół) inna kategoria obudowy niż "obudowa za
    150 zł".
    Jak to było? "Biedny taki sprzedawca? ;P
    Ten sam numer, co w przypadku zdjęć: problemem jest brak informacji :)
    (że "u mnie tylko odbitki Pan dostanie, klisz i RAWów nie wydaję"),
    niezależnie od tego czy w konkretnym zdarzeniu tzw. "stan prawny"
    przyznaje rację sprzedawcy czy kupującemu.

    pzdr, Gotfryd