    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Date: Thu, 13 Mar 2008 10:05:04 +0100

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0803122342040.2748@athlon64 Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Oj, obawiam się że co do mentalności sprzedawców Jurek ma
    > rację. Po prawdzie dawno nie kupowałem gotowego komputera, ale
    > właśnie przymierzałem się do zakupu obudowy do komputera.
    > Bez zasilacza. Z konkretnym wymogiem (przewiew z przodu, a nie
    > idiotyczne konstrukcje z możliwością zamocowania z przodu
    > wentylatora, ale zasłoniętego klapką).
    > I powiem krótko: "no comment".
    Czego to miałoby dowodzić i co to ma do mentalności? Po prostu nie znalazłeś
    sprzedawcy oferującego tego, co chciałeś zakupić.
    Ja od lat szukam obudowy z wbudowanym aparatem fotograficznym i - cholera -
    nie ma... ;))

    > Nie wiem czy sprzedawcy nie wiedzą czy nie chcą wiedzieć, raczej
    > podejrzewam zjawisko opisane przez Jurka, jakby nie
    > to że Komputronik niedawno otwarł w okolicy salon, to musiałbym
    > dokonywać zakupu metodą wysyłkową.
    Dlaczego musiał? Kto cię by zmusił?

    > A to NIE JEST metoda, jak chce się kupić niektóre rzeczy...
    Owszem.

    > To, że klient słyszy "tej lapek jest tylko z Vistą" wcale nie
    > znaczy że tak *musi być*!
    Nie musi. Ale może.

    > Dobra, ale "praktyka sklepowa" jest jeszcze o rząd albo i dwa wielkości
    > gorsza. Znaczy że jeśli (gdybam) 80% modeli jest "tylko z OS", to
    > w sklepach może to być 98%. A i 100% w wiekszości sklepów
    > by mnie nie zdziwiło :]
    Wydaje mi się, że trochę przesadzasz. Dość długo szukałem dla siebie
    odpowiedniego lapka, bo miałem spore i po części nietypowe wymagania
    sprzętowo-jakościowe zaś cena grała rolę.
    Dodatkowo nie potrzebowałem systemu. I ten drugi warunek nie nastręczył mi
    problemu.

    --
    Jotte