    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Date: Thu, 13 Mar 2008 01:45:07 +0100

    On Wed, 12 Mar 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Koła były. Nie było kierowcy, mapy ni pełnego baku paliwa.

    wKF, trochę OT mi się dowcip przypomniał: nabywca Merca awanturuje się
    w salonie: "samochód został mi stać po drodze!" - "a paliwo kiedy
    Pan kupił?" - "jakie paliwo, nie po to wydawałem milion z groszami,
    żeby jeźdźić na stację niby maluchem!"

    IMHO dobrze gadasz.

    > SPRZĘT jest kompletny.

    Otóż to.
    Domniemywanie, że rzecz, którą kupi się w sklepie, będzie "działać sama"
    jest niesłuszne.
    Po prostu jest spora skala "dodatków" eksploatacyjnych, których dana
    rzecz potrzebuje.
    Byle mikser zadowoli się energią elektryczną.

    > Oprogramowanie też.

    No, zdaniem ustawodawcy od VAT, to akurat jest tak, że oprogramowanie
    zdecydowanie jest usługą, energia jest zaliczona do "rzeczy" ;)
    (dobra, nie bić!)

    > Tylko z tym WBUDOWANYM.

    ...znaczy idzie o BIOS? Żeby MemTesta dało się zapuścić?
    To OK!

    > Jakby nie działał, to byś niczego, z systemem operacyjnym włącznie, nie
    > zainstalował.

    wKF: IMHO Tristan powinien sobie obejrzeć BIOSopodobne wynalazki z innych
    architektur. Od biedy EFI (Itanium), ale lepiej coś dłużej dopracowywanego
    (jak tzw. "konsola" do Alphy :))

    pzdr, Gotfryd