  • Data: 2008-03-12 06:45:26
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ketiv pisze:

    > W Twoim liście datowanym 11 marca 2008 (10:13:06) można przeczytać:

    > nie, ale tak postepuje wiekszosc "markowych" producentow- dotyczy to
    > rowniez ich desktopow

    Prawie wszyscy, również Ci tzw. markowi producenci maja w ofercie
    komputery zarówno z systemem, niekoniecznie Vistą, jak i bez. W
    przypadku sklepikarzy jest różnie. Są w miarę rzetelni, niestety w
    mniejszości, którzy ofertę potrafią dostosować do naszych potrzeb. Są
    przede wszystkim tacy, dla których PRL się nie jeszcze skończył - "nie
    marudź tylko bierz co jest".
    Jeśli idzie o notebooki, to w przeciwieństwie do "blaszaków", a w
    szczególności blaszaków składanych samodzielnie lub pod zamówienie
    indywidualne, masz bardzo wąskie pole manewru w zakresie modyfikacji
    sprzętowych. Jednak na plus producentom notebooków należy przyznać, że
    coraz łatwiej jest nabyć również te tzw. markowe bez systemu lub ten sam
    model nie tylko z Vistą. Fakt, o laptopa z XP jest coraz trudniej, ale
    ... Większość szanujących klienta producentów umieszcza na swoich
    publicznych stronach sterowniki pod Windowsa XP.
    W końcu czasami potrzebujemy zmienić jedynie platformę sprzętową.

    > zalozylem wiec ze miales na mysli wlasnie ta "wiekszosc" gdzie OS jest
    > juz fabrycznie elementem skladowym komputera.

    To ile producent będzie dostarczał z systemem, a ile bez, to zależy
    właśnie od sklepikarzy. Jak się daje sprzedać, to dlaczego nie.

    > sytacja gdy sprzedawca dysponuje komputerem ktorego sam zakupil bez
    > systemu i twierdzi ze sprzeda tylko w komplecie z innym produktem
    > (windowsem) jest raczej dla mnie maloprawdopodobna

    Tu masz rację. Ale też od nas nabywców końcowych zależy, jakie będą w
    ofercie proporcje między komputerami z systemem i bez. Całkiem niedawno
    kupowałem dla Córki gołego laptopa, postawiłem XP i śmiga elegancko.

    Jurek W