    From: Abu <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Date: Tue, 11 Mar 2008 23:13:17 +0000
    Sender: a...@2...76.37.198

    Jotte pisze:

    > Ja nie chcę obalać twoich twierdzeń, nie jest mi to do niczego potrzebne
    > i nie chce mi się.

    To nie odpowiadaj. :)

    > Jak to nie możesz, jak możesz?

    No, jest laptop X (w sensie sprzęt) i jest sprzedawany wraz z OS. Nigdy
    osobno, więc laptopa X nie mogę kupić. Producent laptopa X nie chce
    sprzedać go *bez* systemu.

    > Może być, ale zdradź może o co ci właściwie chodzi?

    Chce się dowiedzieć jakie są możliwości prawne i praktyka w tym
    zakresie. I podyskutować też chcę, a co? :)

    > Niekoniecznie. To zależy czy system był preinstalowany.

    Faktycznie. To interesuje mnie tylko taki przypadek w którym trzeba
    (jest możliwość) zaakceptowania lub nie licencji. Czyli w tej sytuajci
    generalnie mogę sobie z tym zrobić co chcę. czyli np. sprzedać?

    Jeżeli jest preinstlowany to już w ogóle pod pozorem zwykłej umowy k-s
    "zmusił" do akceptacji postanowień licencji. Ale ten przypadek pomińmy.

    > Skoro piszesz wreszcie z sensem to się dogadamy.
    > Odpowiedź brzmi - tak. Licencja to warunki użytkowania. Uważam to za
    > głupie, ale tak jest.

    Dzięki. To wyjaśnia. Ze stron MS dowiedziałem się, że wersje OEM:
    * klient nie ma prawa przeniesienia oprogramowania na inny komputer;
    więc albo się zaakceptuje i używa albo do kosza. I z tego co piszesz ma
    do tego prawo,
    niestety. :(

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?