  • Data: 2022-08-03 06:34:32
    Temat: Re: Obowiązek służb ścigania wykroczenia
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Aleś oporny na wiedzę. Policjant ma podać powód, a nie to, czego szuka.

    Ty jesteś oporny i myślisz, że jesteś cwany. Jak podaje że powodem jest
    "bo rowery giną" na zasadzie że nikt mu nie udowodni że nie, a szuka
    narkotyków, albo sam nie wie czego, to łamie prawo. Ma podać prawdziwy i
    realny powód, mimo że w rozporządzeniu nie pada słowo "prawdziwy". To
    czy zostanie za to ukarany to oddzielna sprawa.

    > Skąd Ty te tezy wymyślasz?

    Rozwijam twoje. NIc nie poradzę że gówno na wejściu powoduje gówno na
    wyjściu.

    > Mam podać powód, a nie to, czego szukam.

    I podali fałszywy. Nie szukali mu w gaciach nic, co miałoby związek z
    rzekomymi kradzieżami rowerów. Rower miał widoczny gołym okiem, niczego
    nie trzeba było szukać.

    > Nie wiem, czego w gaciach szukali.

    Czego by nie szukali nie miało nic wspólnego z rzekomym powodem podjęcia
    czynności.

    > Zapytaj ich.

    Nie bardzo mam możliwość, ale ty wymyślasz fajne historie, więc pytam
    ciebie;) Nie ja zacząłem tą głupawą wyliczankę.

    > Ja Ci podałem czego mogli.

    Nie podałeś niczego co miałoby związek z rzekomym powodem podjęcia
    czynności i byłyby racjonalne przesłanki że koleś trzyma to w gaciach,
    albo chociażby żeby ogło się tam zmieścić. Policjanci podali fałszywy
    powód, ty stwierdziłeś, że im wolno i nawet doszedłeś do wniosku, że
    skoro rozporządzenie wymaga podania powodu a nie precyzyje, że ma być
    prawdziwy, to można podać dowolny.

    > A czego oni akurat
    > szukali, to tego nie wiem, a i przepis ani w ówczesnym brzmieniu, ani
    > obecnym nie wymagał informowania o tym przeszukiwanego.

    Wymaga podania prawdziwego powodu podjęcia czynności.

    > Ale jakie łamanie.

    Normalne. Podanie fałszywego powodu podjęcia czynności.

    > Rozporządzenie wymaga podania powodu. Kradzież rowerów w okolicy jest
    > dobrym, jak każdy inny.

    NIe jest dobrym jak każdy inny. Ma być prawdziwy realny i uzasadniony.

    > Co więcej, równie dobrze mogli mu powiedzieć, że
    > w okolicy są kradzieże sklepowe i co by to w praktyce zmieniło?

    Poważnie pytasz co by to zmieniło, gdyby policjanci przestrzegali prawa?

    > Albo -
    > jak podejrzewasz - że szukają narkotyków. W praktyce to po prostu bez
    > znaczenia i dlatego postulowałem usunięcie tego nakazu.

    Na szczęście to nie ty decydujesz co policjant ma. A póki co ma się
    stosować do prawa, które określa ramy jego czynności/

    > Nie proponuję łamania, czy naginania prawa. Zauważam, ze jest to
    > niemożliwe do weryfikacji.

    Czyli twierdzisz, że jak się nie da policjantowi udowodnić, to ma prawo.
    Dokładnie jak z gazrurką - dopóki mu nie udowodnisz, że to on, to jest
    to nieweryfikowalne? Można? Jeszcze raz ci piszę, żebyś nie szedł tą drogą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!