  • Data: 2022-08-03 00:45:38
    Temat: Re: Obowiązek służb ścigania wykroczenia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.08.2022 o 21:38, Shrek pisze:
    > Musieć nie musi, bo prawo nigdy nie podaje co ktoś musi a co najwyżej do
    > czego jest zobowiązany. Tym niemniej nie zwalaj na mnie, że sobie
    > wymyśliłem, ze napisałeś że powód nie musi być prawdziwy, bo właśnie to
    > napisałeś. Idąc twoim rozumowaniem mam podać swoje dane. Też nie jest
    > sprecyzowane że prawdziwe.

    Aleś oporny na wiedzę. Policjant ma podać powód, a nie to, czego szuka.

    > Nie chodzi o szczegóły. Natomiast ci podali po prostu fałszywy. Równie
    > dobrze kontynując twój tok myślenia przeszukiwany mógłby im pierdolnąć
    > gazrurką w potylice i też jest w prawie, dopóki go nie złapią i nie
    > udowodnią że to on:P Nie idź tą drogą:P

    Skąd Ty te tezy wymyślasz?

    > Pod warunkiem że podasz prawdziwy powód i masz rozsądne uzasadnienie.
    > Czego mu w gaciach szukali? Roweru, nożyc do metalu? Co związanego z
    > rzekomymi kradzieżami rowerów spodziewali się znaleźć u delikwenta w
    > gaciach? Kutas to raczej z gwałtami związany, a i nie trzeba w gaciach
    > sprawdzać, żeby wiedzieć że tam właśnie go trzyma.

    Mam podać powód, a nie to, czego szukam. Nie wiem, czego w gaciach
    szukali. Zapytaj ich. Ja Ci podałem czego mogli. A czego oni akurat
    szukali, to tego nie wiem, a i przepis ani w ówczesnym brzmieniu, ani
    obecnym nie wymagał informowania o tym przeszukiwanego.

    > Trochę głupio jak policjant popiera łamanie prawa przez kolegów. Prawda?
    > A może wcale nie głupio?

    Ale jakie łamanie. po raz kolejny proszę o wskazanie, który przepis -
    Twoim zdaniem - zobowiązuje do poinformowania, czego szukamy.
    Rozporządzenie wymaga podania powodu. Kradzież rowerów w okolicy jest
    dobrym, jak każdy inny. Co więcej, równie dobrze mogli mu powiedzieć, że
    w okolicy są kradzieże sklepowe i co by to w praktyce zmieniło? Albo -
    jak podejrzewasz - że szukają narkotyków. W praktyce to po prostu bez
    znaczenia i dlatego postulowałem usunięcie tego nakazu.

    Nie proponuję łamania, czy naginania prawa. Zauważam, ze jest to
    niemożliwe do weryfikacji.

    --
    Robert Tomasik