  • Data: 2013-04-27 11:04:16
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 27 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No autorskiego.
    >
    > Gotfryd mówi, że standardowym dziełem jest np. Krzesło. Takie samo jak Milion
    > Innych Krzeseł. A to że można wyprodukować Krzesło Specjalne,
    > Jednorazowe, Z Prawem Autorskim to jest uboczna wersja dzieła.

    Dobrze powiedziane :)
    Dalej idąc, może istnieć "prawo luzem", stworzone na zamówienie.
    Zakładam, że hiki nie czepia się samego "wyprodukowania" :) (choć
    przyznam że "produkowanie" wszyskiego, w tym "produktów bankowych"
    rzeczywiście kiepsko brzmi).

    Bardziej mi szło o nietworzenie relacji "sprzedano prawa to była
    umowa o dzieło", bo ani "sprzedaż" (zbycie) nie implikuje dzieła
    (przedmiot umowy mógł powstać w wyniku umowy na warunkach zlecenia),
    ani, o co mi szło, w przepisach zasadniczo jest najczęściej wywód
    "od rzeczy do praw" (znaczy jest właściwość lub zasada opisana
    dla rzeczy, a potem uwaga że "stosuje się" ją również dla praw,
    a nie na odwrót).
    Przypadek odwrotny z częściej spotykanych to cała jedna (za to
    częsta) "umowa o inne usługi na warunkach zlecenia" :)
    ("zlecenie właściwe" to czynność prawna, a raczej umowa o przeprowadzenie
    takiej czynności).

    pzdr, Gotfryd