  • Data: 2013-04-25 11:59:33
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W tym, że jak go złapiesz bez prawka, możesz go karać. W tym, że już

    Przecież bez sensu jest karać niepopełniającego wykroczeń kierowcę tylko
    z tego powodu, że nie ma prawa jazdy.

    > sama świadomość, że będzie ukarany spowoduje, że może uzna, że bez
    > sensu, lepiej przejść kurs, zdać egzamin i jeździć legalnie. A jak

    I taką potrzebę kursu powinien mieć jeśli nie umie jeździć, a nie jeśli
    nie ma prawa jazdy.

    > będzie mógł jeździć bez niczego, to będzie jeździł. Jakoś nie widziałem
    > szalonego pędu do robienia dobrowolnych kursów jazdy na motorowerze, jak
    > jazda na nim była legalna bez prawka.

    Takoż i na rowerze. Są czynności, których człowiek jest w stanie nauczyć
    się sam.

    > I niestety kasuje prewencję. Mi wali to, że zapłacisz za moją urwaną
    > nogę. Wolę, żebyś mi jej nie urwał. Tak samo nie urządza mnie twoje
    > odszkodowanie za zabite mi dziecko.

    Co ma do tego prawo jazdy? Nie gwarantuje, że kierowca umie jeździć.

    > No i decyduje. Ale taką decyzję dopuszczasz, a decyzję o konieczności
    > przejścia kursu i zdaniu egzaminu już nie?

    Po prostu uważam, że decyzja "jeździć mogą ci, którzy umieją" jest
    lepsza. Natomiast weryfikacja "kto umie" odbywa się w realnych
    warunkach, a nie przy wydawaniu raz w życiu papierka.

    --
    Liwiusz