  • Data: 2013-04-18 12:23:31
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.04.2013 11:50, hiki o! pisze:

    > Z bycia wlascicielem mieszkania mam wielka korzysc, przewazajaca
    > zdecydowanie nad niekorzysciami. Z samego bycia obywatelem juz nie ma tak.

    No nieco inne warunki itp. ale zasady te same, jest wspólnota.

    > Dlaczego?
    > Bo muszę placic podatki, zusy i inne srusy.

    No. A we wspólnocie mieszkaniowej płacisz na różne fundusze remontowe,
    wywóz śmieci, ogrzanie klatki, windę, zarząd.

    > A Panstwo wlasciwie... w zamian, nic nie MUSI mi zapewnić, jedynie może.

    Państwo to TY i inni członkowie wspólnoty, zarządzane przez wybrany
    przez was zarząd. Te same zasady (choć w innej skali owszem) są dla
    dwóch rodzin mieszkających w jednym domu (np. teściowa i zięć), dla 10
    rodzin w kamienicy, 100 rodzin w betonioku, 1000 rodzin we wsi..... itd.

    > Może mi zapewnić lekarza, jak poczekam te kilka miesiecy na specjaliste.

    No cóż, twierdzisz, że wspólnota nie funkcjonuje tak, jakbyś chciał. I
    tu się mogę zgodzić i mogę nawet uznać, że wskazywane przez ciebie
    problemu nurtują również mnie. Pytanie zasadnicze -- czy np. biorąc pod
    uwagę wspomniany przykład lekarza, jest to wina złego zarządu czy np.
    niemożności lepszego działania. Przykładowo np. ja bym chciał, żeby moja
    wspólnota mieszkaniowa w moim bloku zapewniała mi masażystkę na każde
    wezwanie. Pytanie czy to, że nie zapewnia to wina złego zarządu, czy też
    po prostu warunki są jakie są i nie można tego zapewnić.

    > Efekt: ide prywatnie, place ponownie za to co juz zaplacilem.

    Nie. Płacisz za coś innego. Bo nie odpowiada ci to, co zapewnia ci
    wspólnota, a za co zapłaciłeś za pośrednictwem wspólnoty.

    jw.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek