  • Data: 2006-11-05 16:29:20
    Temat: Re: [OT]Re: pomórzcie rowerzystom
    Od: "czonek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sam jako rowerzysta
    > bolesnie odczuwam brak infrastruktury przydatnej dla jednosladow.
    > Prosze zauwazyc, ze kierowcy tez woleliby, zeby rowerzysci mieli osobnie
    > wydzielone drogi/sciezki itp.

    Nawet gdy ściezek rowerowych będzie więcej w kazdym nmieście niż autostrad w
    kraju, to rowerzyci nadal beda użytkownikami dróg, to nie o ściezki chodzi.

    > Takie akcje bylyby podobne do tego, jakby
    > kierowcy na znak protestu przeciw zlym drogom zaczeli jezdzic chodnikami ;/

    Bardzo nietrafne porównanie zauważ, że rowerzysta jadąc droga publiczną nie
    popełnia wykroczenia (tak jak kierowca samochodu jadacy chodnikiem), jest
    pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego tak jak smochody, chyba błędnie
    założyłeś, że drogi są tylko dla samochodów i rowerzysci znajdują się tam
    nielegalnie. I właśnie o to chodzi w masie Krytycznej, to nie jest walka o
    ściezki rowerowe, tylko o uznanie prawa rowerzystów do korzytsania z dróg bez
    narażania sie na spychanie przez samochody na krawężnik, bez straszenia
    klaksonem, bez ocierania sie samochodów o rowerzystę, bez zajeżdżania drogi
    przez samochody skrecające w prawo czy oslepiania długimi światłami. Pojedynczy
    rowerzysta wobec takich zachowań kierowców jest bezsilny, Masa Krytyczna
    pozwala odwrócic proporcje w ilosci rowerów i samochodów na drodze i w takim
    momencie dochodzi do naturalnego spowolnienia ruchu, co nalezy podkreslic, jest
    normalnym objawem dążenia układu do osiagniecia stanu równowagi a co tak wkurza
    kierowców.

    czy napewno jestes rowerzytą? bo ja kierowcą samochodu tak.