eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 )Re: [OT]Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
    order1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!209.1
    97.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!
    not-for-mail
    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT]Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210)
    Date: Thu, 04 Feb 2010 08:47:57 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 74
    Message-ID: <hkdurb$4d1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hkc59m$4nh$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <6...@n...onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1002040106080.2612@quad>
    NNTP-Posting-Host: aczg123.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1265270443 4513 83.11.216.123 (4 Feb 2010 08:00:43
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Feb 2010 08:00:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.1.6) Gecko/20091206
    SeaMonkey/2.0.1
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1002040106080.2612@quad>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:626235
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Nie, nie pytaj MNIE, jak to zrobić, żeby kazać poczcie 'dostarczyć do
    > siebie', aby samemu mieć kontrolę nad reklamacją!

    Kazać poczcie dostarczyć sobie się nie da (chyba że wysyłasz przesyłkę
    sam do siebie :-), ewentualnie skorzystasz z kuriera pocztowego czyli
    pocztexu ), ale mieć kontrolę nad reklamacją się da. Sprzedawca
    przekazuje adresatowi pismo że zrzeka się on praw reklamacji i dostarcza
    mu to razem z potwierdzeniem nadania przesyłki. Wtedy kupujący mając ten
    komplet dokumentów sam prowadzi procedurę reklamacji.



    > Mi wychodzi, że jedyna "prawna" droga, to wynegocjowanie w umowie
    > sprzedaży *jawnej* zgody sprzedawcy na zobowiązanie się do dostarczenia
    > towaru.
    Nie ma problemu z uzyskaniem takiej zgody, tylko wtedy przesyłka nie
    będzie kosztować 10zł a 30zł, i t jest problem bo 90% kupujących wybiera
    taniej. (nie wspominając już o takich co chcą ode mnie wysyłkę przesyłką
    nierejestrowaną bo będzie 3 zł taniej, a oni wezmą na siebie całą
    odpowiedzialność)



    > I nie pytaj *mnie* o to, ile razy kupowałem tak że "najpierw towar,
    > potem pieniądze" - to nie ja pisałem rzeczony Kodeks :D
    >
    Ja często tak kupuję, ale to nie ma nic do rzeczy w tej sprawie.


    >> a z pocztą to już niech jej
    >> klient się użera, i dochodzi od niej ew. odszkodowań.

    i tak zazwyczaj bywa, z uczciwymi sprzedawcami, ale nie wymagaj żeby
    ktoś wierzył twojemu słowu i wypłacił Ci pieniądze przed otrzymaniem
    odpowiedzi na reklamację, ja już miałem parę razy osoby straszące mnie
    sądem i wujkiem w policji a poczta odpowiadała że przesyłka została
    odebrana przez adresata, potem oczywiście było tłumaczenie że to odebrał
    wujek, babcia, sąsiad, zielony Yeti i dopiero teraz kupujący się o tym
    dowiedział :-(

    >
    > A jak było w Waszej umowie?
    >
    o to, to..


    >> Ot, jurydyczna atmosfera: skoro "przepisy nie wymagają" - to i ludzie
    >> od siebie
    >> nie wymagają... bo po co?
    >
    > Cóż, są ludzie i ludziska :(
    >
    Niestety, na dodatek z obydwu stron lady.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1