eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 ) › Re: [OT]Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!ne
    ws.neostrada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT]Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210)
    Date: Thu, 4 Feb 2010 01:17:27 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1002040106080.2612@quad>
    References: <hkc59m$4nh$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <6...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1265244463 22755 83.15.167.123 (4 Feb 2010
    00:47:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Feb 2010 00:47:43 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <6...@n...onet.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:626217
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 3 Feb 2010, Zbigniew wrote:

    > Nie wiem, czy naprawdę "wróciła" - bo tak naprawdę do tej pory nie mam pewności,
    > że w ogóle została wysłana. W sumie jednak - powtórzę - przeboje z pocztą uważam
    > za sprawę klienta poczty; ja nim nie jestem. Ja tylko zrefundowałem sprzedawcy
    > koszt przesyłki - i oczekuję rzetelnej obsługi, a nie sprawozdań z trybu
    > załatwiania domniemanej reklamacji.
    >
    > Ta reklamacja to - uważam - w sumie nie moja sprawa. Nie otrzymałem towaru -
    > więc winienem dostać całkowity zwrot pieniędzy

    Pewien problem stanowi konstrukcja prawna "sprzedaży na odległość",
    uregulowana w kodeksie cywilnym.
    Otóż:
    - odpowiedzialność sprzedawcy kończy się "o ile nie postanowiono inaczej"
    w momencie wydania towaru przewoźnikowi
    - ale kupujący *nie ma obowiązku* wcześniejszego uiszczenia ceny

    Nie, nie pytaj MNIE, jak to zrobić, żeby kazać poczcie 'dostarczyć do
    siebie', aby samemu mieć kontrolę nad reklamacją!
    Mi wychodzi, że jedyna "prawna" droga, to wynegocjowanie w umowie
    sprzedaży *jawnej* zgody sprzedawcy na zobowiązanie się do dostarczenia
    towaru.
    I nie pytaj *mnie* o to, ile razy kupowałem tak że "najpierw towar,
    potem pieniądze" - to nie ja pisałem rzeczony Kodeks :D

    > a z pocztą to już niech jej
    > klient się użera, i dochodzi od niej ew. odszkodowań.

    A jak było w Waszej umowie?

    > Ot, jurydyczna atmosfera: skoro "przepisy nie wymagają" - to i ludzie od siebie
    > nie wymagają... bo po co?

    Cóż, są ludzie i ludziska :(

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1