    From: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT??] Praca magisterska i plagiat
    Date: Sat, 22 Nov 2003 00:39:04 +0100
    Sender: f...@p...onet.pl@host-81-190-15-240.rzeszow.mm.pl

    w <news:Xns943AE5470D658bj77jpjmb1newsonetpl@213.180.1
    28.20>
    huski napisał(a):

    > Pemakai "FunBoy" kemenangan <20 lis 2003> menyalin :
    >
    > Duzo pytan tu zadales.
    >
    > Plagiat:
    > 1. skopiowanie cudzego dzieła, utworu, pomysłu, odkrycia itp. i
    > przedstawienie go pod własnym nazwiskiem; kradzież czyichś praw
    > autorskich do danego dzieła.

    Czyli w moim przypadku, ten punkt mozna podpiac.

    Tylko zapomnialem jednej kwesti dopisac. Jako, ze opisuje zrodlo
    wlasnymi slowami, nie umieszczam go w cytacie, ale po kazdym
    rozdziale (podrozdziale, fragmencie - w zaleznosci ile skorzystalem
    na zrodle) UMIESZCZAM ODNOSNIK DO ZRODLA na ktorym sie wzorowalem.

    > I ja bym sie z tym zgodzil.

    Mozesz jasniej - z czym dokladnie bys sie zgodzil?

    > Ale tak w ogole zastanawiam sie nad
    > tym co napisales i tak sobie mysle, ze jak po prostu kombinujesz
    > zeby zalatwic sobie prace magisterska, to czy nie lepiej jest po
    > prostu zamowic u kogos - cala nowiutka, a nie ryzykowac ze
    > wpadniesz?

    Po pierwsze - nie mam kasy na takie rzeczy.
    Po drugie - nigdy nie wiesz, jesli komus zlecisz robote, czy on
    fuszerki nie odprawi.
    Po trzecie - moja praca ma 2 czesci - teoretyczna i praktyczna.
    Niestety nie jestem umyslem humanistycznym i ciezko mi idzie, gdy
    musze cos dluzszego, sam od siebie napisac. Z czescia praktyczna nie
    ma problemu, gdyz to jest cos co musze sam wykonac - zreszta jest to
    temat, ktory mnie interesuje.
    A po czwarte - chce to sam zrobic, gdyz zawsze czlowiek sie czegos
    nowego nauczy.

    I patrzac na 3 punkt mojej wyliczanki ;-) - chce wiedziec ile moge
    zapozyczyc z innych zrodel i w jaki sposob to zrobic, aby bylo w
    zgodzie z prawem.

    Pozdrawiam
    FunBoy