  • Data: 2008-06-25 06:33:49
    Temat: Re: OT: Czy reklamówki są zabronione?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan napisał(a):

    > Tak, nagle wycofano inne użycie papieru? Za PRL[1] dostałem dyplom za
    > zbiórkę makulatury. Teraz się jej oddać nigdzie nie da. Ale właśnie należy
    > przywrócić gospodarkę odpadami, zachęcić ludzi. Patrząc na dzisiejsze
    > biura, które (nie wiedzieć po co, ale tak mają) drukują tony lasu dziennie,
    > to się nie bój... Starczy i na pakowanie i nawet na srajtaśmę.

    Proces produkcji-przeróbki papieru (jaki u nas jest stosowany) jest
    bardzo nieekologiczny. Chodzi o to, ze mamy przestarzale technologie
    oparte o tlenki chloru. Efektem jest to, ze średniej wielkości papiernia
    emituje dziennie ok 10-40 ton organicznych związków chloru...

    W takiej Norwegii nie używa się chloru od 25 lat a produkcja papieru
    oparta jest o konopie (wytwarza się tez papier z lnu, ryżu albo
    bawełny).

    Krotko mówiąc: zbieranie, segregowanie i oddawanie makulatury (i inne
    tego typu eko-zachowania) nie ma obecnie w Polsce sensu bo nie mamy
    dostępu do nowoczesnych technologii ich przeróbek a stosowane
    technologie generują większe zanieczyszczenia niż by to spowodował
    całkowity brak zbiorki. Klasyczny przykład pary w gwizdek...

    j.