  • Data: 2008-06-25 13:00:49
    Temat: Re: OT: Czy reklamówki są zabronione?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Jun 2008, Tristan wrote:

    > Tak, nagle wycofano inne użycie papieru? Za PRL[1] dostałem dyplom za
    > zbiórkę makulatury. Teraz się jej oddać nigdzie nie da. Ale właśnie należy
    > przywrócić gospodarkę odpadami, zachęcić ludzi.

    O to to.
    Dopilnować, aby nie wywozili tych foliowych woreczków do lasu.
    Nie wiem jak, a ściślej to wiem tylko o jednej metodzie: przymusowej
    opłacie za śmieci i ich darmowym odbieraniu.
    Niestety ma wadę: jest niesprawiedliwa (wobec produkujących mało śmieci).

    > A jak wywiozą na wysypisko, to coś to zmieni?

    Coś pisałeś, że "trzeba zorganizować"?
    Tak, zmieni. Plastkimi można całkiem zgrabnie spalić, ekoawantury
    o palenie PET "gdziekolwiek" biorą się stąd ze "gdziekolwiek" częśto
    ma niewłaściwe parametry spalania i siakieś dioksyny się przy tym
    produkuje.
    Na wszelki wypadek Cię oświecę: w tymże PRLu koksownia przy kopalni
    Condordia (dawno zasypanej, po typowo PRLowskiemu brakowi pieniedzy
    na utrzymanie AFAIK jednych z lepszych ujęć wody w Zabrzu i zawaleniu
    się z tej okazji szybu), produkowała przy okazji jedynej w .eu
    produkcji smoły pakowej zestawik "półproduktów atmosferycznych",
    że dzienna produkcja pewnie równowazyła roczne spalenie wszystkich
    butelek z napojów ktore dziś się wypija w .pl, a myślę że spalenie
    w piecach CO wszystkich torebek też można do tego dorzucić :>
    Niedowiarki mogą popytać mieszkańców osiedla przy Curie-Skłodowskiej
    "etap pierwszy" (w okolicy dzisiejszego Centrum Kardiologii).

    > A co do lasu -- kupiłem tapczan. Więc chciałem, żeby stary zabrali do
    > utylizacji. W sklepie powiedzieli, że nie ma takiej opcji, ale jak dam
    > chłopakom od wożenia parę groszy, to wywiozą do lasu. Tapczan porąbałem
    > ostatecznie...

    Ostatecznie *na szczęście* tu i ówdzie są jeszcze piece węglowe :)

    wKF: jak widać, Twoja teza że lepiej dać tapczan na papier pakowy :O
    i w niego pakować zakupy ma jedną wadę: "nie mamy armat".

    > A myślałem, że piszesz ,,śmieci'' w kontekście ,,drobnica''.

    Nie, zdecydowanie śmieci :)

    > Śmieci to ja wyrzucam do metalowego kubła, który potem śmieciarka wrzuca do swojego
    > wnętrza.

    No i wiele śmieci się do tego kubła nosi bardzo wygodnie w... torebkach,
    które stają się "dwurazowe"!

    Możliwości są dwa:
    - wrzucasz śmieci do wiadra bez żadnego worka. No to samoistna produkcja
    grzybków i bakterii wszelakich zmusza do częstego zużycia środków
    czyszczących i dezynfekcyjnych w ilosci pokrywającej z nawiązką
    szkody wyrządzone jedną torebką :>
    - wrzucasz do dedykowanego worka.
    No to już jest nielogiczne, bo skoro na mogę najpierw, zamiast zużywać
    papier (ktory co prawda jest znacznie "ekoprzyjaźniejszy", ale JEST
    również śmieciem) użyć worka do przyniesienia zakupów, to niby gdzie
    jest oszczędność i logika?

    > Znaczy co, żeby pakować każdą duperelkę w woreczek?

    Nie, że wędliny to jednak trzeba w papier i pakowanie w folie
    z tworzywa powinno być karalne :)

    > ?

    No co? ;)

    pzdr, Gotfryd