    From: "Brodek" <B...@O...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Czy mog? mnie zawiesi
    Date: Sat, 14 Dec 2002 07:19:11 +0100

    news:atc5ss$ecl$1@topaz.icpnet.pl...
    > Po trzecie: na polskiej grupie obowiązuje język polski a nie jego
    > karykatura.Błędy ortograficzne(szczególnie te rażące w oczy) świadczą o
    > niedbalstwie a co za tym idzie o braku szcunku dla czytających..Nie trzeba
    > się śpieszyć-są słowniki.

    Są ludzie, którzy nie widzą / nie rozróżniają kolorów, nie mają wyobraźni
    przestrzennej, nie umieją rysować, nie mają lekkiego pióra. Są też tacy, dla
    których nieważna jest poprawna składnia i interpunkcja zdania. Sądząc po
    Twoim poście Ty na przykład należysz do tych ostatnich. Zamiast językiem
    polskim posługujesz się jakąś jego karykaturą. A spieszyć wszak się nie
    trzeba; są też słowniki...

    No, dość wycieczek osobistych. Przejdźmy do rzeczy.

    Wyobraź sobie, że są ludzie, którzy po prostu nie widzą różnicy pomiędzy
    iósz i już. To trudne wyobrazić sobie coś takiego. Zresztą, dlaczego trudne?
    Po prostu nie wszyscy to potrafią.
    I wyobraź sobie teraz jak wielką pracę musieli oni wykonać, by przynajmniej
    w 99, może 97, może 95 procentach swoją pisownię poprawić. Oczywiście nie
    wszyscy mają aż tak wielkie kłopoty. Większość zatrzymuje się gdzieś na
    poziomie choryzont a horyzont, może a morze (w tej parze zresztą dodatkowe
    utrudnienie), poniewarz a ponieważ, portfel a portwel..
    Większość osób robiących błędy z wdzięcznością przyjmie delikatnie
    podszepniętą uwagę. Czasem skryją się za zasłonę zażenowania lub nawet
    lekceważenia problemu. To zwykłe, ludzkie reakcje. Ale jednocześnie
    zwracanie im publicznie uwagi jest po prostu chamstwem.

    Aby powrócić na łono grupy podkreślmy, że błąd ortograficzny nie będzie
    najczęściej błędem istotnym. Ale za to błędy gramatyczne, składniowe i
    interpunkcyjne położyły niejedną ustawę i niejedną umowę..

    Pzdr
    Brodek