  • Data: 2013-12-22 13:53:44
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.12.2013 12:14, Robert Tomasik pisze:

    > ktoś to obrobić musi. Nawet II Filar bez ZUS nie zadziała i jak by go
    > zlikwitowali, to tę armię będą oni musieli zatrudnić.

    Do korwinistów, jakimi zdecydowanie pachnie hiki, nie dociera, że spada
    zapotrzebowanie na pracę wykonywaną przez ludzi. A duża część to
    pasożytnicze matoły takie jak bokun - zmienia się rynek a oni zamiast
    zmienić się wraz z nim potrafią tylko położyć się na ziemi i histerię
    zrobić domagając się pomocy od "złodziejskiego państwa".

    Ich pomysły może byłby OK jakby zaczynać od zera w jakiejś nowej kolonii
    założonej przez ludzi zmotywowanych do działania i gotowych na zmiany.
    Swoją szosą dlatego bardzo mnie fascynuje pomysł kolonizacji Marsa -
    koloniści od początku są wybierani jako ludzie elastyczni, gotowi
    działać dla społeczności a nie wyłącznie dla siebie, zdolni do
    dostosowania się do wszelkich zmian.

    Tutaj mamy system taki jaki mamy i potrzebna jest zmiana ewolucyjna.
    Pierwszym krokiem będzie uświadomienie sobie, że pieniądz nie ma
    obiektywnej wartości ;) więc lamentowanie że "ZUS zabiera i oddaje tylko
    20%" miałoby sens wyłącznie gdyby oddawał od razu. A co będzie za 50
    lat? Ot, popatrzmy np. na to co się działo niedawno w Polsce - zmiana
    systemu, hiperinflacja, denominacja. Co z tego, że ktoś by sobie odłożył
    na koncie miliony? Ile by mu teraz z tego zostało? A państwowe emerytury
    zostały zrewaloryzowane i dzięki temu moi rodzice mają emerytury na
    poziomie pozwalającym na normalne życie, włącznie z kupieniem nowego
    samochodu (OK, Fiata Pandy, ale zawsze), mimo że ta ich emerytura jest
    poniżej średniej.

    Na co byłoby ich stać gdyby mieli tylko oszczędności w "starych złotówkach"?