  • Data: 2013-12-22 15:03:53
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.12.2013 12:14, Robert Tomasik wrote:

    > ktoś to obrobić musi. Nawet II Filar bez ZUS nie zadziała i jak by go
    > zlikwitowali, to tę armię będą oni musieli zatrudnić.stko

    II filar zadziala, jak bedzie dobrowolnosc wyboru czyli albo ZUS albo
    OFE. W calosci. A nie jesli OFE to ZUS przeleje czesc do OFE.

    Popatrz na to tak, PZU, Aviva i inni - radzą sobie wyśmienicie. Ludzie
    tam wplacaja, poszkodowani dostaja odszkodowania. I wszydziala bez
    centralnej panstwowej instytucji do sterowania.

    Wracajac do tematu - ZUS jako jedna z firm na rownych prawach na rynku.
    Wybierasz sobie albo ZUS albo inna firme (ING na ten przyklad)

    ZUS
    korzysci
    - gwarancje rzadowe
    - mila obsluga
    wady
    - stopa zwrotu wkladu wlasnego: -80% (w tym koszty obslugi bla bla)

    ING
    korzysci
    - mila obsluga
    - stopa zwrotu wkladu wlasnego: od -100% do +200%
    wady
    - brak gwarancji rzadowych
    - ryzyko zwiazane z .... wymienic

    Decydujesz - stabilnosc i wiara w politykow czy ryzyko.

    Do tego - nic by nie stalo na przeszkodzie, aby zadecydowac:

    50% do ZUS
    50% do OFE

    i mowimy tutaj o emerytalnym, czyli odkladaniu na starosc.

    zdrowotne, rentowe - to pakiety odrebne, kazda z firm ma wlasny pakiet,
    gwarantujacy jasno opisane co, kosztujacy w zaleznosci od tego ile kto
    chce placic

    to juz ubezpieczenia, bez stopy zwrotu

    i teraz moge wybrac sobie
    - na emeryture oszczedzam w ZUS w calosci
    - ale zdrowotne ubezpieczam sie w OFE 1
    - a ubezpieczenie rentowe mam w OFE 2

    czysto, slicznie

    bo wiem za co place, ile place, komu place, co za to dostane

    jak mam nieruchomosci i aktywa na 10 mld to nie place, bo w przypadku
    renty... bede zyl sobie z odsetek od kapitalu, w przypadku wypadku
    sprzedam czesc i sie wylecze. a na emeryture nie place, bo... bede zyl z
    odsetek od kapitalu lub sprzedam czesc kapitalu.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx