  • Data: 2013-12-22 15:10:29
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.12.2013 13:53, Andrzej Lawa wrote:

    > Do korwinistów, jakimi zdecydowanie pachnie hiki, nie dociera, że spada
    > zapotrzebowanie na pracę wykonywaną przez ludzi.

    No i co z tego, że spada? Wyjasnij skoro zaczales.

    > Ich pomysły może byłby OK jakby zaczynać od zera

    Dlaczego od zera? No teraz od zera, bo rzad wycofuje sie z reformy OFE.
    Inna sprawa, ze owa reforma zostala spierdolona. Moje pomysly to efekt
    finalny po okresie przejsciowym 1-2 pokolen. Wiec nie pierdol mi tu o
    korwinizmie. Bo trzeba miec jakis cel, zeby do niego dazyc. I ja pisze o
    celu.

    > Tutaj mamy system taki jaki mamy i potrzebna jest zmiana ewolucyjna.

    No!

    > Pierwszym krokiem będzie uświadomienie sobie, że pieniądz nie ma
    > obiektywnej wartości ;) więc lamentowanie że "ZUS zabiera i oddaje tylko
    > 20%" miałoby sens wyłącznie gdyby oddawał od razu. A co będzie za 50
    > lat? Ot, popatrzmy np. na to co się działo niedawno w Polsce - zmiana
    > systemu, hiperinflacja, denominacja. Co z tego, że ktoś by sobie odłożył
    > na koncie miliony? Ile by mu teraz z tego zostało?

    Ryzyko zawsze jest. A co z tymi co zamiast odkladac miliony kupili stary
    domek na wsi wraz z 50 ha ziemi.

    Nigdy nie ma i nie bedzie tak, ze wszystkim bedzie dobrze, i wszystkim
    sie uda.

    ALE - to co postuuje - to JA chce byc odpowiedzialny za moje decyzje i
    jesli mi sie nie uda to bedzie tylko MOJA wina i podjetych decyzji.

    W przypadku ZUSu nie mam tej mozliwosci. Moge tylko patrzec jak decyzje
    INNNYCH niszcza moja przyszlosc.

    > A państwowe emerytury
    > zostały zrewaloryzowane i dzięki temu moi rodzice mają emerytury na
    > poziomie pozwalającym na normalne życie, włącznie z kupieniem nowego
    > samochodu (OK, Fiata Pandy, ale zawsze), mimo że ta ich emerytura jest
    > poniżej średniej.
    >
    > Na co byłoby ich stać gdyby mieli tylko oszczędności w "starych
    > złotówkach"?

    Wychowali cie, dali jesc, wyksztalcili. Gdyby PAnstwo nie odieralo ci na
    calkiem tobie obcych emerytow - byloby cie stac zapewnic rodzicom
    spokojna starosc.

    No chyba, ze uwazasz, ze nic im nie jestes winny i na starosc powinni
    spierdalac.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx