eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOC komunikacyjne nie jest obowiazkowe! Wykladnia za www.autocentrum.pl › Re: OC komunikacyjne nie jest obowiazkowe! Wykladnia za www.autocentrum.pl
  • Data: 2007-11-17 09:36:54
    Temat: Re: OC komunikacyjne nie jest obowiazkowe! Wykladnia za www.autocentrum.pl
    Od: AmtoPm <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Zapodałem watek, poszukałem trochę info to odpowiadam na swoje
    pytania.

    Umowa przechodzi z automatu na następny okres jeśli ubezpieczony nie
    wypowie jej na dzień przed końcem umowy, wówczas jest z automatu nowa
    umowa. I zaklad ubezpieczeń ma prawo żądać skłądkę. jednak gdy
    ubezpieczony nie będzie jej opłacał to po roku aby zrezygnowąć z
    ubezpieczyciela nie musi juz wypowiadać umowy.

    ale nie znalazłem informacji, czy w czasie nieopłacania składki
    obowiązywało ubezpieczenie - innymi słowy czy było ubezpieczenie i
    wierzytelnośc ze strony ubezpieczyciela, czy w momencie nie zaplacenia
    składki w terminie ubezpieczenie się zakończyło??? Gdyby tak było że
    przy braku skałdki ubezpieczenie się przerywa to ustawa byłaby
    niespójna, gdyż trudno byłoby na jej podstawie twierdzić że umowa
    przechodzi na kolejny rok (w przypadku braku wypowiedzenia) - w
    istocie ubezpieczenie przechodziłoby na okres do terminu pierwszej
    wymaganej składki, czyli ubezpieczony mógłby w tym dniu zawrzeć umowę
    z innym towarzystwem (dla zachowania ciągłości ubezpieczenia).