    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OBRONA KONIECZNA (nożem) - jakie prawa ma napadnięty?
    Date: Mon, 13 Aug 2007 23:30:25 -0500

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    news:f9q1sn$lpd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > W wypadku podejścia do pojazdu raczej nie ma niebezpieczeństwa odebrania
    > broni. Ale generalnie oni w ten sposób prowadzą wszelkie interwencje.

    Tu nie chodzi o odebranie broni, tylko czy przypadkiem nie zaczną strzelać z
    samochodu.
    Jak policjant nie widzi wszystkich rąk to nie podejdzie. Będziesz musiał
    wysiąść z samochodu, podejść do bagażnika i położyć ręce na bagażniku.
    Szeroko. Zostaniesz skuty i tak samo zostanuie poproszony nastepny delikwent
    z samochodu.
    Dopiero potem poprosi cie o prawo jazdy.

    > Tylko tam jest nieco inna kultura i rządy - kolejne - nie próbują wmawiać
    > społeczeństwu, że Policja służy do jego gnębienia, a oni (nowy rząd) to
    > zmienią. :-)

    zgadza się.
    policja jest traktowana jak sami swoi. przynjmniej przez tych, ktorzy akurat
    nic do niej nie mają.

    > I tego u nas brakuje. U nas, jak każesz się zatrzymanemu położyć, to
    > będzie zadawał 10 "złotych pytań". Polecenie musisz przeważnie potwierdzić
    > pałką, podcięciem albo rzutem.

    Dużo rzeczy u nas brakuje pod tym względem.
    Zacząć należałoby od podniesienia pensji, a potem od wywalenia wszystkich,
    którym władza w postaci pały do głowy uderzyła.
    Najbardziej mi się jednak podoba to, że kontroler biletów ma uprawnienia
    policjanta i jest nietykalny.
    Widziałem już delikwentów wyprowadzanych w kajdnakach z autobusu.
    za głupi bilet masz zasraną historię i nikt cie nie zatrudni. Każdy boi się
    tego jak ognia, bo przez następne kilka lat będzie śmieci woził bo nikt go
    nigdzie nie przyjmie do pracy.