    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Numer porządkowy - współwłasność
    Date: Fri, 31 Jul 2009 20:27:55 +0200

    Użytkownik " maxi" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h4us6p$n26$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > sytuacja jest następująca:
    > Współwłaściciel działki, na której stoją 2 domy połączone garażem
    > wystapił do Gminy o nadanie na jego nazwisko DRUGIEGO NUMERU
    > PORZĄDKOWEGO, z uwagi na to ,że drugi współwłaściciel kradł jego
    > korespondencję i otwierał listy polecone.
    > Sprawa była wielokrotnie zgłaszana policji, ale ta nic z tym nie
    > zrobiła...
    > To miał być numer wyłącznie dla celów korespondencyjnych - działka jest
    > narozna, trwa w sądzie dział spadku z opcją podziału rozbudowanego domu
> [...]

    Trochę to chaotyczne. Jak rozumiem do jednego budynku prowadzą dwa wejścia
    i jeden ze współwłaścicieli zwrócił się do Urzędu o nałożenie odrębnego
    numeru. Nie widzę tu związku żadnego akurat z formalnym podziałem terenu na
    działki. Wszak bloki mieszkalne miewają po kilkadziesiąt adresów
    (mieszkań), a raczej nikt działek tam pod nimi na te kilkadziesiąt
    mniejszych przeważnie nie dzieli. Reasumując w mojej ocenie nikt tu
    niczyjego prawa nie naruszył.

    Co do pomówienia o wręczenie / przyjęcie łapówki, to na spółkę z
    urzędniczką złożył bym na Twoim miejscu zawiadomienie o przestępstwie z
    art. 234 i 238 podnosząc, że złośliwiec nie posiadając żadnych dowodów lub
    choćby sensownych poszlak w chwili składania doniesienia co najmniej się
    godził na to, ze składa fałszywe zawiadomienie o przestępstwie. Sądzę, że
    to powinno na przyszłość ostudzić zapały pieniacza.