  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Notariusz -rozdzielność majątkowa, proszę o porady
    Date: Thu, 7 Feb 2008 06:13:34 +0100

    Użytkownik " Ania" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:fobpid$q13$1@inews.gazeta.pl...

    > Wybieram się dzisiaj z mężem do notarusza aby podpisać rozdzielność
    > majątkową :(
    > Prosze o poradę.
    > Wspólny dorobek mamy niewieli (poza pięcioletnim dzieckiem ;))
    > Mamy mieszkanie na które wzięliśmy kredyt, otriusz juz uświadomił mnie, że
    > ono nie zostanie podzielone ze wzgklędu na to że kredyt jest na nas oboje.
    > Oczywiście mieszkanie chcemy jak najpredzej sprzedać.

    Tak na marginesie, rozdzielność majątkowa i podział majątku, to dwie
    odrębne sprawy.
    Rozdzielność majątkowa, wcale z automatu nie wiąże się z podziałem majątku.

    > W związku z tym, że nie wiem do końca czego sie po moim mężu spodziewać
    > mogę
    > mam pytanie czy spisywać wszystko czego sie razem dorobiliśmy włacznie z
    > żelazkiem czy krzesłem?

    W takim wypadku, radzę nie korzystać z usług notariusza i przeprowadzić
    to sądownie.
    Sprawa wygląda w ten sposób, że na rozdzielność majątkową można się
    powoływać o ile druga strona umowy została o niej powiadomiona. Czyli jeśli
    mąż narobi jakieś zobowiązania, a drugiej strony umowy nie powiadomi, że w
    waszym związku występuje ustrój rozdzielności majątkowej, to i tak możesz
    mieć kłopoty. Rozdzielność majątkowa wprowadzona postanowieniem sądu jest
    "mocniejsza", gdyż obowiązuje nawet wtedy, gdy mąż ten fakt ukryje,
    zaciągając zobowiązanie.

    > Jak dużą moc ma podpisane notarialnie oświadczenie o wypłacaniu alimentów
    > na
    > dziecko?

    Taką, że o ile mąż nie będzie chciał ich płacić, to i tak czeka Cię
    spacer do sądu po nadanie klauzuli wykonalności, a następnie spacer do
    komornika.

    > I na co w ogóle mam zwrócić uwagę u notariusza abym natym źle nie wyszła?

    W przypadku, gdy obie strony nie żyją w zgodzie w ogóle odradzam
    notariusza. Postanowienie sądu jest "mocniejsze" i zapewne tańsze.