eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
  • Data: 2023-02-12 23:49:31
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.02.2023 o 21:37, Shrek pisze:

    > To twoja głupota - twoje stwierdzenie, że z AED należy czekać aż pikawa
    > definitywnie stanie, bo inaczej nie AED nie pomoże a może zaszkodzić.
    > Masz okazję - sprostuj.

    Po co. Nigdy nic takiego nie napisałem.

    Nie chce mi się szukać tamtej dyskusji. Generalnie zwracałem uwagę na
    to, że mężczyzna, który zasłabł, to jeszcze nie powód, by ratownik
    udostępniał posiadane AED jakiejś kobiecie. Dziennikarze (i Ty również)
    forsowali, że jest sprawcą "przestępczego nieudzielenia pomocy", a ja
    zwracałem uwagę - i dalej zwracam - że pitolą jak przetrąceni, albowiem
    ów ratownik nie miał żadnego obowiązku ani sam tam biec, ani użyczać
    komukolwiek AED.

    O ile pamiętam, to nawet wskazałem przepis mówiący, kto w trakcie akcji
    ratowniczej ma prawo żądać udzielenia mu czegoś (np. AED) - i nie jest
    to choćby najgłośniej wrzeszcząca baba.

    Ratownik - oczywiście uprzednio zapewniwszy bezpieczeństwo na basenie -
    mógł tam iść, ale nie miał obowiązku. Mógł wziąć AED, ale nie musiał -
    zauważ, że ratowniczka poszła bez.

    I na końcu, na dokładkę zwróciłem uwagę, że nie zawsze w wypadku
    zasłabnięcia zasadnym jest używanie AED.
    --
    Robert Tomasik