eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Date: Fri, 3 Feb 2023 20:14:38 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <63dd02d3$0$19624$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <63dd1201$0$19613$65785112@news.neostrada.pl>
    <7ffy0kil95l6$.uu9g9gbgxh6h.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]

    W dniu 03.02.2023 o 15:18, J.F pisze:

    > No ale to jednak celowe zabójstwo. Uratujesz, to nie wiadomo jak
    > dlugo pozyje - ale zakładam, że troche dluzej niz pare godzin.

    Trzeba by każdy z przypadków analizować osobno. No bo tak ogólnie
    statystycznie, to jednak część pacjentów karetek umiera. Oczywiście
    można by zbadać statystycznie na dłuższym odcinku, czy po zamknięciu
    łowców skór statystyczny procent zgonów spadł, czy nie, ale jeśli nawet
    spadł, to raczej nie da się tego przeliczyć na określoną ilość zabójstw.
    W wypadku zabójstwa trzeba jednak wskazać konkretną ofiarę, a nie
    hipotetyczną.

    > "Przebadano 35 przypadków skierowania karetki do pacjenta. "Nie
    > stwierdzono żadnego przypadku celowego opóźnienia w wysłaniu do
    > chorego zespołu pogotowia i doprowadzenia w konsekwencji do zgonu
    > pacjenta" Według prokuratury, na podstawie dokumentacji ustalono
    > natomiast, że ewentualne opóźnienia w przyjeździe karetki wynikały z
    > okoliczności obiektywnych, takich jak np. duża liczba wizyt." Nie
    > wiem - czy wybrano losowo, czy 35 najdłuższych dojazdow.

    To z góry było skazane na niepowodzenie.

    > A moze po prostu byly zapisy, ze ich np ze szpitala zwolniono
    > pozniej i dojechali w sensownym czasie.

    Można wymyślić z tuzin powodów. Zwłaszcza, ze zapewne po pewnym czasie
    próbowano dowieść. Wykluczysz, ze akurat wówczas był korek, albo złapali
    gumę?

    > Niektorzy twierdzą, ze karetki dzialaja tam znakomicie, przynajmniej
    > w niektorych miejscach. Kwestia pieniedzy - jak karetka drogo
    > kosztuje, to mogą stac i czekac na pacjenta

    Ilość koniecznych karetek oblicza się statystycznie. W mieście jest to
    mniejszy problem. Natomiast w górach, to jest jeszcze dodatkowym
    problemem miejsce i czas dojazdu. Zakontraktowane u nas karetki stoją
    porozstawiane po tzw. podstacjach. Ale jak z danej podstacji karetka
    wyjedzie, to do kolejnego pacjenta jedzie najbliższa z sąsiedniej. Po
    pewnym czasie te karetki jeżdżą już zupełnie po losowych obszarach. Nie
    dość, ze daleko, to w dodatku jeżdżą na GPS-a, bo nie znają terenu.

    > https://www.ny1.com/nyc/all-boroughs/public-safety/2
    022/09/19/emergency-response-times-by-fdny--nypd-inc
    reas
    > 9 minut srednio
    > ale cos zlego sie dzieje
    > https://www.click2houston.com/news/local/2021/08/13/
    hfd-response-time-has-gotten-worse-every-year-since-
    2012/

    JA bym nie próbował porównywać tego do Polski. Zupełnie inna specyfika.
    U sam przykładowo szpital wymyślił taką procedurę, że załoga karetki
    pilnuje pacjenta do czasu przyjęcia na salę. No i pod szpitalem w rządku
    stoi kilkanaście karetek, które by mogły działać w terenie.

    > No cóż - byly wyroki sądowe za zabójstwa, ale niewielu osob. Były dla
    > lekarzy za umyslne narazenie zycia - tez niewielu.

    Bo to po pierwsze trudno udowodnić post factum, a po drugie chcę
    wierzyć, że to nie miało miejsca.

    > Tylko tyle udało sie "udowodnic", czy naprawde to sie zdarzało "raz
    > na rok"? Dziennikarze sensacje robią i pisza, jakby stale sie
    > zdarzało.

    Taka rola dziennikarzy. Przy czym sądzę, że jeszcze byli różni ludzie.
    Dzienni9karze wsadzili wszystkich "do jednego worka", bo ładniej
    wyglądała taka liczniejsza mafia morderców.

    > Z drugiej strony - dyrektora zużycie pavulonu zaciekawilo. To chyba
    > nie byla jedna ampułka rocznie.

    Ja sądzę, że to jakoś statystycznie wyszło i nie chodziło o poszczególne
    ampułki. Bardziej sądzę, że liczyli statystyki, by uniknąć wynoszenia
    jakiegoś leku przez ratowników i handlowania nimi. No i jak wyszło
    zwiększone zużycie Pavulonu, to zaczęto się zastanawiać, gdzie i kto to
    kradnie. Sądzę, że nie od razu ktoś wpadł na to, że uśmiercają ludzi -
    bo to wcale oczywiste nie było.

    --
    Robert Tomasik