  • Data: 2006-02-19 14:30:50
    Temat: Re: Nilelegalne oprogramowanie raz jeszcze
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Wilk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dt9upt$nt6$1@inews.gazeta.pl...

    > Jakiej umowy? O czym Ty piszesz? Przeciez rozmawiamy o procesie _karnym_,
    > ktory rozni sie tym od cywilnego, ze wina oskarzonego musi byc
    > _udowodniona_ (art. 5 kpk). Nie ma wiec zasady confessio est regina
    > probationum, co najwyzej sa pewne drobne wyjatki w przypadku przyznania
    > sie oskarzonego do winy, np. sad moze ograniczyc postepowanie dowodowe,
    > jesli wyjasnienia oskarzonego nie budza watpliwosci, wyjasnienia musza byc
    > wyczerpujace (nie wystarczy samo "to ja to zrobilem"). I te wyczerpujace
    > wyjasnienia Sad dokladnie bada, nie widze wiec mozliwosci oparcia sie
> [...]

    Odnieśmy to do konkretnej sprawy, jest komputer z nielegalnym
    oprogramowaniem, jest 3 "chętnych", którzy twierdzą, że to oni korzystali z
    tego komputera i zainstalowali nielegalne oprogramowanie. Uważasz, że
    potrzeba czegoś jeszcze? Jest dowód przestępstwa - komputer. Są osoby, które
    popełniły czyn, czego dowodem jest ich przyznanie się do winy. Czego chcesz
    jeszcze? Odcisków palców?

    Ja rozumiem, że jeśli ktoś zezna, że w lesie zabił kogoś, a policji sie
    tego nie uda potwierdzić, to na dożywocie go nie skażą. Ale jeśli znajdzie
    się ciało, a ktoś stwierdzi, że to on zabił i poda swój scenariusz pasujący
    do tego co zastano, to już może być różnie.