  • Data: 2006-02-19 10:28:48
    Temat: Re: Nilelegalne oprogramowanie raz jeszcze
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Widzę, że ten temat przewija się na grupie dość często, jednak lektura
    > archiwum nie wyjaśniła mi wszystkich wątpliwości.
    > W wyniku nieszczęśliwego zbiegu okoliczności pod koniec grudnia policja
    > zarekwirowała mi 2 komputery.
    > Przez pięć lat mieszkałem w akademiku korzystając z dobrodziejstw
    > tamtejszej sieci lokalnej, w wyniku czego na dyskach miałem sporo
    > nielicencjonowanego oprogramowania, muzyki i filmów. Nigdy nie
    > rozprowadzałem tego w celu uzyskania korzyści materialnych.

    korzyscia materialna jest samo nabycie nie placac za nie. (filmy i
    muzyke na wlasny uzytek mozesz SCIAGAC o ile jest juz rozpowszechnione)

    Muszę
    > zaznaczyć, że wczasie studiów nie tylko ja korzystałem z rzeczonego
    > sprzętu, ale również moi współmieszkańcy. Zarekwirowano mi sprzęt który
    > zostawiłem w domu na czas wyjazdu na stypendium zagraniczne. Nigdy
    > wczesniej nie wszedłem w konflikt z prawem.
    > Niedawno dostałem wezwanie w celu złożenia wyjaśnień w tej sprawie.
    > Zdaję sobie sprawę, ze najpowdopodobniej nie uniknę odpowiedzialności
    > karnej.
    > Jak wygląda sprawa odpoiewdzialności finansowej ?

    wylicz ile bylo warte oprogramowanie znajdujace sie na twoim komputerze
    (te nabyte od osoby niuprawnionej) a poznasz odpowied

    > Czy mogę zostać obciążony wysokimi karami ? Obecnie ciągnę na lichym
    > stypendium doktoranckim, w dodatku spłacam kredyt studencki.
    > Pomijając już kwestje moralne, jaką linię obrony powinienem przyjąć ?
    > Potulnie przyznać się do winny i dobrowolnie poddac karze, czy iść w
    > zaparte, że nie wiem skąd to się na moim dysku wzięło ?

    oczywiscie, czesto sie zapomina ze to nie POSIADANIE a UZYSKIWANIE
    odosoby nieuprawnionej est karalne tak wiec oni musza TOBIE UDOWODNIC ze
    uzyskales te programy w taki wlasnie sposob. Jezeli do komputera mialo
    dostep wiecej osob to jestes w nieco lepszej sytuacji.

    P.

    ps
    tak sie zastanawiam co jezeli 5 osob by zeznalo ze to wlasnie one (kazdy
    z oobna) dany program zainstalowaly ?