    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Date: Fri, 12 Sep 2008 17:35:13 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 12.09.2008 Daniel <w...@w...pl> napisał/a:
    > Ze swojego doświadczenia wiem, że tylko rzecznicy konsumentów takie
    > wykładnie stosują. Sądy już niekoniecznie :-)

    A znasz jakieś orzecznictwo - z ciekawości pytam, bo sam nie znam.

    > art. 8.1. mówi wyraźnie o doprowadzeniu do stanu zgodnego z umową,
    > nadmiernych kosztach itp. Zwrócenie gotówki jest dla sprzedawcy na pewno
    > nadmiernym kosztem - w każdym razie to sprzedawca decyduje o tym co jest
    > nadmiernym kosztem :-)

    No jest to niewątpliwie zdefiniowane wszystko w sposób taki sobie, ale
    akurat przy prostej myszy te parę popsuć zupełnych (mysz zdechła) sie MZ
    kwalifikuje. Co innego gdy notorycznie odpada np. pokrętło w pralce
    za parę kilo złotych - tu nie sądzę aby straczyło 12 napraw pokrętła.
    Zresztą tę nadmiernośc kosztów sprzedawca ma obowiązek wykazać.
    Pośrednim sposobem na zwiększenie (obopólnej) upierdliwości będzie też
    żądanie pokrycia np. kosztów dojazdu.

    --
    Marcin