eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową ?Re: Niezgodność towaru z umową ?
  • Data: 2008-09-12 09:35:13
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 12.09.2008 Daniel <w...@w...pl> napisał/a:
    >> Jesli wiec taka
    >> mysz popsuje się np. 4-5x (spotykałem tu opinie że 2-3x) to jest to
    >> podstawa.
    > Ze swojego doświadczenia wiem, że tylko rzecznicy konsumentów takie
    > wykładnie stosują. Sądy już niekoniecznie :-)

    A znasz jakieś orzecznictwo - z ciekawości pytam, bo sam nie znam.

    > art. 8.1. mówi wyraźnie o doprowadzeniu do stanu zgodnego z umową,
    > nadmiernych kosztach itp. Zwrócenie gotówki jest dla sprzedawcy na pewno
    > nadmiernym kosztem - w każdym razie to sprzedawca decyduje o tym co jest
    > nadmiernym kosztem :-)

    No jest to niewątpliwie zdefiniowane wszystko w sposób taki sobie, ale
    akurat przy prostej myszy te parę popsuć zupełnych (mysz zdechła) sie MZ
    kwalifikuje. Co innego gdy notorycznie odpada np. pokrętło w pralce
    za parę kilo złotych - tu nie sądzę aby straczyło 12 napraw pokrętła.
    Zresztą tę nadmiernośc kosztów sprzedawca ma obowiązek wykazać.
    Pośrednim sposobem na zwiększenie (obopólnej) upierdliwości będzie też
    żądanie pokrycia np. kosztów dojazdu.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1